پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
ورزش ایران در سال‌های اخیر لژیونرهای زیادی در رشته‌های مختلف، راهی لیگ‌های معتبر دنیا کرده است. رشته‌هایی همچون فوتبال، فوتسال، هندبال و والیبال در این خصوص سرآمد هستند و در این میان در رشته فوتبال ساحلی هم بازیکنانی بوده‌اند که به لیگ کشورهای عربی و اروپایی رفته اند اما محمد احمدزاده اولین بازیکن ایرانی است که به بهترین لیگ دنیا پیوسته است.

شعار سال: کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی 10 روز است که در روسیه حضور دارد و برای تیم اسپارتاک بازی می‌کند. لیگی که بازیکنان نامداری از سراسر دنیا در آن حضور دارند و باعث شده لیگ روسیه بهترین لیگ فوتبال ساحلی دنیا لقب بگیرد.
کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران درخصوص حضورش در روسیه » گفت: «روز به روز شرایطم بهتر می‌شود. به جرأت می‌گویم که در سه بازی گذشته بهترین بازیکن اسپارتاک بودم و در بازی با لوکوموتیو مسکو بهترین بازیکن زمین شدم.» محمد احمدزاده ادامه داد: «دو سال در لیگ کویت و دو سال در لیگ امارات بازی کردم و حدود سه سال هم در بلاروس بودم اما اولین ایرانی هستم که در لیگ روسیه بازی می‌کند. روسیه بهترین لیگ را دارد و دلیلش حضور بهترین بازیکنان دنیاست. در اینجا هر بازی همانند فینال جام جهانی است و بازی‌ها بسیار سخت و حساس دنبال می‌شود.»

بازیکن باتجربه تیم ملی فوتبال ساحلی بیان داشت: «روس‌ها از آمدن من خیلی استقبال کردند چرا که یک بازیکن از تیم رنکینگ دوم دنیا برای اولین بار به اینجا آمده است. اینها چند سالی بود که به دنبال حضور بازیکنان ایرانی بودند و من هم در این سه بازی نشان دادم که ایرانی‌ها لیاقت این را دارند که در بهترین لیگ‌های دنیا بازی کنند. ان شاءالله بتوانم این مسیر را برای بقیه بچه‌ها هموار کنم. خبرگزاری‌های روسیه دائماً از حضور بازیکن ایرانی در روسیه صحبت می‌کنند و حضورم در اینجا بازتاب زیادی داشته است.» او با اشاره به این موضوع که سال‌هاست بازیکنان ایرانی در لیگ‌های عربی و اروپایی بازی می‌کنند، افزود: «من به همراه پیمان حسینی، مسلم مسیگر و فرید بلوک باشی در لیگ بلاروس بازی کردیم. پیش از حضور در روسیه از تیم‌های ایتالیایی، ژاپنی و پرتغالی پیشنهاد داشتم اما شرایط روسیه خیلی بهتر است. از طرفی شرایط مالی اسپارتاک برای من خیلی خوب بود. اسپارتاک یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ساحلی دنیاست و طرفداران زیادی دارد. هر بازی حدود سه هزار نفر برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌آیند.»

بهترین بازیکن جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ باهاما به تفاوت‌های لیگ ایران و روسیه اشاره کرد: «لیگ ما از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی دارد اما شرایط مالی تیم‌های لیگ برتری واقعاً افتضاح است. مسلماً شرایط بد لیگ روی تیم ملی تأثیرگذار خواهد بود. ما بارها از فدراسیون درخواست کردیم که تیم‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ فوتبال ساحلی شرکت کنند و باعث رشد و رونق این رشته شوند اما پاسخی نگرفتیم. در روسیه هر تیمی یک استادیوم سرپوشیده و یک استادیوم سرباز در حد مسابقات جهانی دارد.» کاپیتان گیلانی فوتبال ساحلی گفت:«روس‌ها دو بار در سال‌های 2011 و 2013 قهرمان جهان شدند اما در رنکینگ جهانی از ما پایین تر هستند و این نشان می‌دهد که بچه‌های فوتبال ساحلی ایران از نظر استعداد خیلی بهتر از روس‌ها هستند. روس‌ها روی تیم‌های پایه خود خیلی خوب کار می‌کنند و 12 ماه از سال در حال تمرین هستند اما متأسفانه در ایران علاوه بر اینکه استادیوم‌های استاندارد نداریم، شش ماه از سال را نیز خیلی سخت تمرین می‌کنیم. تیم ملی ما با امکانات روسیه می‌تواند سال‌ها قهرمان جهان شود.»

مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال ساحلی اروپا 10 خردادماه آغاز می‌شود و اسپارتاک مسکو با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ این کشور، سهمیه حضور در این مسابقات را کسب و در مرحله نخست مسابقات با تیم های براگا پرتغال، لیندن سیتی لیتوانی و شارژر بازلند سوئیس همگروه است. او درخصوص این موضوع بیان داشت: «من اولین ایرانی هستم که در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال ساحلی اروپا بازی خواهم کرد. در فوتبال ساحلی همیشه جزو اولین‌ها بوده‌ام و هشت سال پیش به عنوان اولین لژیونر ایرانی به امارات رفتم و پس از آن راه برای سایر بچه‌ها باز شد.»

بــــرش
پاسخ به دو سؤال؛ ناکامی تیم ملی و جدایی اوکتاویو

تیم ملی با یک بازی در رنکینگ دوم دنیا قرار نگرفته و با یک بازی سوم جهان نشده است. کسب این رده حاصل سال‌ها تلاش و درخشش فوتبال ساحلی ایران در مسابقات بین‌المللی است. اما شرایط ما برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا که اسفند سال گذشته برگزار شد کاملاً نامساعد بود، دلیل آن هم بی توجهی فدراسیون به فوتبال ساحلی است. سه اردوی واقعاً بد در بندرعباس و بوشهر (دو اردو) برگزار کردیم که در شرایط آب و هوایی نامناسبی بود. تیم ملی در سالن وزنه برداری تمرین می‌کرد! این موضوع در عدم نتیجه گیری تیم تأثیر زیادی داشت. نتیجه این بی توجهی‌ها را دیدیم و ما بعد از هشت سال قهرمانی مقتدرانه در آسیا و حضور در بین تیم‌های اول تا سوم دنیا از دور مسابقات کنار رفتیم. ما احتیاج به بازی‌های دوستانه بیشتر با تیم‌های بزرگ دنیا داریم.
14 سال است که عضو تیم ملی هستم و تنها بازیکنی هستم که از دور اول در تیم ملی حضور داشتم. پیشرفت و رسیدن مان به رنکینگ دوم دنیا را مدیون اوکتاویو هستیم و با او در دنیا شناخته شدیم و باید این روند ادامه یابد. هر کسی جایگزین او شود کار سختی دارد. اگر رسیدگی نشود مطمئن باشید که ناکامی‌های تیم ملی ادامه خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 خرداد 98، شماره: 7070


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین