پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۰۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
نایب‌رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک درباره ایجاد سامانه اطلاعات املاک گفت: با تشکیل سامانه‌ها مشکل مسکن حل نخواهد شد و تنها راه‌حل آن، افزایش تولید مسکن است.
شعار سال: نایب‌رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک درباره ایجاد سامانه اطلاعات املاک گفت: با تشکیل سامانه‌ها مشکل مسکن حل نخواهد شد و تنها راه‌حل آن، افزایش تولید مسکن است.

حسام عقبایی درباره تشکیل سامانه اطلاعات مسکن و تأثیر آن در کاهش قیمت‌ها گفت: سامانه اطلاعات مسکن برای شکل‌گیری آمار و ارقام در حوزه مسکن ایجادشده است.

وی ادامه داد: سامانه اطلاعات مسکن تأثیری در قیمت نخواهد داشت و فقط می‌توانند از این سامانه برای میزان اجاره‌بها و خریدوفروش املاک را در سطح کشور مدیریت کرد.

نایب‌رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اشاره به اینکه قرار نیست سامانه اطلاعات مسکن درزمینهٔ قیمت‌گذاری وارد شود، توضیح داد: معتقدیم که باید سامانه‌ای برای مدیریت بازار مسکن همچون این سامانه اطلاعات مسکن وجود داشته باشد.

عقبایی با تأکید بر لزوم وجود سامانه‌ای برای مدیریت اطلاعات موجود در حوزه مسکن کشور تصریح کرد: می‌بایست تمام نهادهای دولتی که حدود ۱۸ دستگاه ازجمله ثبت‌احوال، ثبت‌اسناد، شهرداری‌ها و غیره در این سامانه باهم لینک و به این سامانه یکپارچه اطلاعاتی در حوزه مسکن متصل باشند تا بتوانیم اطلاعات دقیق و قابل استناد داشته باشیم.

وی با انتقاد از اقدامات آخوندی وزیر سابق در حوزه مسکن کشور گفت: سامانه اطلاعات مسکن به تصویب مجلس رسیده بود اما وزیر قبل با بی‌توجهی به این مصوبه مجلس آن را رها کرد.

نایب‌رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با تأکید بر نیاز حوزه املاک کشور به سامانه جامع اطلاعات مسکن توضیح داد: این سامانه ازاین‌جهت موردنیاز است که باید برای برنامه‌ریزی در حوزه مسکن از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در آن استفاده باید کرد.

عقبایی افزود: این سامانه قرار نیست معجزه‌ای انجام دهد و در یک‌چشم به هم زدن شاهد کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن باشیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت پیاز در کشور گفت: موضوع افزایش قیمت پیاز را نمی‌توانستیم با ایجاد سامانه‌ها و کمیته‌های مختلف حل کنیم و تنها با تولید بیشتر این محصول می‌توان قیمت پیاز را کاهش داد.

نایب‌رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک بیان کرد: در حوزه مسکن نیز با همین چالش روبرو هستیم و تا زمانی که تولید مسکن را افزایش ندهیم، ایجاد سامانه‌ها و کمیته‌های مختلف مشکل کمبود مسکن را حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه زمانی مشکل کمبود مسکن حل می‌شود که موضوع عرضه و تقاضا در بازار را برطرف کرده باشیم، تصریح کرد: ایران سالانه احتیاج به حدود یک‌میلیون تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دارد؛ این در حالی است که سالانه بیش از یک‌میلیون ازدواج در کشور رقم می‌خورد.

نایب‌رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک توضیح داد: با توجه به نیاز کشور تولید مسکن در کشور ما زیر ۳۰۰ هزار واحد در سال است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته و سامانه‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر مسکن تصریح کرد: تشکیل کمیته‌ها و سامانه‌ها مشکل مسکن را حل نخواهد شد و تنها راه‌حل آن افزایش تولید مسکن است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398، کدخبر: 384636 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
راه حل مفید نظارت دستگاههای اجرایی بر اجاره بها و قیمت مسکن است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین