پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
سید ابوالفضل موسوی، عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: مسکن استیجاری باید به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد، چون قیمت اجاره مسکن بسیار بالا رفته و باید سعی کنیم آن را کنترل کنیم. باید آن کاری را که برای مسکن مهر انجام دادیم، برای مسکن استیجاری هم انجام دهیم و دولت نیز نظارتی در این خصوص داشته باشد.
شعارسال: سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده یزد و عضو کمیسیون عمران مجلس ، درباره علت گران شدن مسکن، گفت: دولت‌های نهم و دهم مسکن مهر را در اولویت قرار دادند و یک‌سری مسکن تولید کردند؛ در دولت‌های نهم و دهم پروژه مسکن مهر آغاز شد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تقریباً رو به اتمام بود. مسکن مهر در دولت یازدهم به نتیجه رسید و در قانون بودجه هم دیده شد که تا آخر سال جاری باید تمام شود.

او ادامه داد: عرضه و تقاضا در بازار مسکن طی دو سال اخیر به هم خورده است؛ چون دولت یازدهم تنها مشغول مسکن مهر شد و نتوانست طرح‌های دیگر را در نظر بگیرد. برای کاهش نرخ مسکن به اندازه لازم و کافی قانون داریم و نیاز به قانون جدیدی نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم ضعف قانونی داریم. دولت باید برای اجرای قوانین موجود برنامه داشته باشد. دولت در برنامه‌ای اعلام کرد که طی سال‌ 98 تا 99، 900 هزار واحد مسکونی تولید می‌کند، در حالی که در دولت‌های نهم و دهم سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید شد و تا حدودی وضع‌مان بهبود یافت؛ هدف‌گذاری‌ای که دولت انجام داده است هدف‌گذاری مطلوبی نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با توجه به فاصله‌ای که در تولید مسکن به وجود آمده، برای مدیریت بازار و تعادل میان عرضه و تقاضا نیازمند افزایش تولید هستیم. در حال حاضر تولیدمان کم شده است.

موسوی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به مسکن استیجاری گفت: دولت باید به فکر تامین مسکن و کاهش قیمت مسکن استیجاری باشد. بنابراین منتظر دولت هستیم تا برنامه‌ای در این راستا ارائه دهد و به تامین مسکن استیجاری توجه بیشتری کند.

او با اشاره به پروژه مسکن اجتماعی تصریح کرد: مسکن اجتماعی برای قشر متوسط و پایین، که نه می‌توانند مسکن بخرند و نه توان اجاره کردن خانه دارند، بسیار مناسب است. این قشر فقط در بخش مسکن اجتماعی باید دنبال مسکن باشند که این را هم در طرح جامع مسکن آورده‌ایم. همچنین جلسات ما با وزرات راه در خصوص طرح جامع مسکن ادامه دارد که این طرح شامل مسکن تملکی، استیجاری، اجتماعی و تولید مسکن در بافت‌های فرسوده و در بخش‌های حاشیه‌نشینی می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اظهارات وزیر راه مبنی بر افزایش 65 درصد تسهیلات ساخت مسکن و عدم افزایش وام خرید مسکن، درباره علت عدم افزایش وام خرید مسکن این‌طور گفت: چون خیلی عدد موثری نیست؛ مثلاً در حال حاضر سقف وام مسکن 80 تا 100 میلیون تومان است، اگر حتی وام خرید مسکن 200 میلیون تومان هم بشود، زوجی که قصد وام گرفتن دارند باز به سقفی که می‌خواهند نمی‌رسند.

موسوی تاکید کرد: قبل از انقلاب فردی که درآمد ماهانه داشت فاصله‌اش تا خرید خانه حدود 10 سال بود؛ اوایل انقلاب این فاصله به 12 سال رسید؛ در زمان جنگ به حدود 30 سال رسید و در دولت‌های هفتم و هشتم این زمان به حدود 17 سال رسید. در دولت‌های نهم و دهم دوباره نرخ مسکن سیر افزایشی پیدا کرد؛ در حال‌ حاضر مجدداً نرخ مسکن افزایش پیدا کرده و یک کارمند برای خرید خانه باید 50 سال کار کند. بنابراین فاصله سالی خرید خانه زیاد شده است.

این عضو کمیسیون عمران گفت: مسکن استیجاری باید به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد، چون قیمت اجاره این مسکن‌ها بسیار بالا رفته و باید سعی کنیم آن را کنترل کنیم. باید آن کاری را که برای مسکن مهر انجام دادیم، برای مسکن استیجاری هم انجام دهیم و دولت نیز نظارتی در این خصوص داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1398 ، کدخبر: 308261 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
0
کارمندان برای گزراندن زندگی یا باید چند شغله بشن یا باید کارهایی بکنن که فساد اداری افزایش پیدا میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین