پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۱۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کارشناس بازار با اشاره به آسیب‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای به خرده‌فروشی، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمکی به نظام توزیع کالا نمی‌کنند.
شعارسال: مسعود کریمی با اشاره به مزایای خرده‌فروشی، اظهار کرد: باید به خرده‌فروشی به چشم یک صنعت نگاه کرد و نباید آن را با گسترش بی‌رویه فروشگاه‌ها زنجیره‌ای به خطر انداخت.

وی در این باره ادامه داد: باید دستورالعملی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و ابلاغ شود تا مرز گسترش این قبیل فروشگاه‌ها تعیین شود و از گسترش آن درجایی که سیستم خرده‌فروشی جوابگوی نیازمند مردم است جلوگیری شود.

این کارشناس بازار با اشاره به لزوم ساماندهی قیمت‌گذاری کالا در بازار، خاطر نشان کرد: فروش زیر قیمت بازار در کنار تبلیغات وسیع فروشگاه‌های زنجیره و همچنین اهدای هدایای میلیونی از طریق قرعه‌کشی، ناممکن است و باید این موضوع توسط نهاده‌های مسئول ارزیابی شود.

کریمی تقویت بنگاه‌های تولیدی کشور را موجب ساماندهی بازار دانست و افزود: افزایش تولید در روند ساماندهی وضع بازار بسیار مؤثر است و می‌تواند صف تقاضا را کاهش دهد و مانع از بروز التهاب در بازار شود.

وی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به عنوان سامانه توزیع مناسب کالا در بین مردم ندانست و گفت: در شرایط فعلی وجود این قبیل فروشگاه‌ها لازم است ولی دولت با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم می‌تواند اتحادیه تعاونی مصرف را همانند دوران دفاع مقدس فعال کند و از ظرفیت مردمی این تشکل مردمی استفاده کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398 ، کدخبر: 386107 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
ولی بازم خوبه از مغازه های و سوپرمارکت ها تقریبا اجناسشون ارزون تر و به صرفه تره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین