پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
رضا شیران خراسانی امروز در جلسه شورای آب استان خراسان رضوی اظهار کرد: آب یک بحث مهم و استراتژی است. در این بخش عمدتا مردم مقصر هستند. ما هیچ زمانی برای هدررفت انرژی در حوزه انتقال نیرو فکری نکرده و هدررفتی را که در حوزه آب انجام می‌دهیم، حساب نکردیم. مقصر کشاورز است.
شعار سال:نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 110 میلیون متر مکعب آب در خراسان هدر می‌رود، باید هدررفت لوله‌های آب در شهر مشهد را بررسی کنیم.

 رضا شیران خراسانی امروز در جلسه شورای آب استان خراسان رضوی در محل دفتر استاندار، اظهار کرد: آب یک بحث مهم و استراتژی است. در این بخش عمدتا مردم مقصر هستند. ما هیچ زمانی برای هدررفت انرژی در حوزه انتقال نیرو فکری نکرده و هدررفتی را که در حوزه آب انجام می‌دهیم، حساب نکردیم. مقصر کشاورز است.

وی افزود: بیش از 110 میلیون متر مکعب آب در خراسان هدر می‌رود. باید هدررفت لوله‌های آب در شهر مشهد را بررسی کنیم. انتقال آب از عمان خوب بوده اما تحلیلی که در خصوص طرح زعفران مطرح شد، اشتباه است. باید برای این اتفاق در منابع موجود خود بازنگری کنیم.

شیران خراسانی بیان کرد: ضمن حمایت از این طرح، درخواست داریم که برای بازچرخانی آب کشف‌رود، هدررفت آب و به‌زراعی کاری انجام دهیم. ضمن اینکه حتما از طرح انتقال آب دریای عمان حمایت می‌کنیم، باید نسبت به بخش هدررفت آب در استان نیز توجه شود.

در ادامه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: سه سال است که درگیر پروژه انتقال آب دریای عمان هستیم تا ردیف آن درست شود. از حدود یک تا دو سالی قبل از آن بحث مطالعه انجام شده و به این نقطه رسیده که با آمدن مهندس رزم‌حسینی جدیت ویژه‌ای در استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در اقدامات اجرایی انتهایی و در بحث اختصاصی تلاش بیشتری نیاز است. زمانی که اجرایی کردن پروژه طولانی شود، هزینه‌های نهایی آن نیز بیشتر می‌شود. استاندار پای کار است، تمام‌قد ایستاده و مدل‌های اقتصادی مختلفی را تعبیه کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از یک و نیم سال است که روی طرح زعفران کار می‌کنند. ما نگران محدودیت زمانی هستیم. امیدواریم این طرح در دو سال انتهایی دولت به نتیجه‌ای برسد و هر فرد دیگری بیاید این کار را به نتیجه نهایی و اجرایی برساند. کشاورزان نیز برای این طرح مشارکت فکری دادند، زیرا اگر مصرف‌کننده خود مشارکت نداشته باشد، طرح دستوری می‎شود. امیدواریم این مشارکت‌طلبی در اجرا ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هدف انتقال آب عمان انسانی است، قرار نیست مدیریت آب را به قیمت تعطیلی کشاورز انجام دهیم. اگر مدل‌های مالی در نظر گرفته نشود که چگونه جبران خواهد شد و به حال خود رها شود، به مرحله‌ای که مورد انتظار است، نمی‌رسد.

در ادامه حمید بنایی، نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حوزه آب استان اتفاقات خوبی رخ داده و از سه سال پیش 40، 50 جلسه برگزار کردیم که وضعیت آب مدیریت شود. بیشترین سهم در بحث پایداری اعتبارات ملی را نمایندگان استان داشتند.

وی اضافه کرد: در سال 96 ردیف اعتبار ملی برای بحث انتقال آب ایجاد شد که بر اساس آن کمیسیون‎‌ها مشارکت و پیگیری کردند. برای بحث دیپلماسی آب نیز با معاون وزیر امور خارجه جلسه‌ای داشتیم تا بحث دیپلماسی آب و حجم برداشت ما از آب دریای عمان مشخص شود و قول پیگیری داده شد.

در بخش دیگری از جلسه حجت الاسلام و المسلمین معادی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، اظهار کرد: اگر آب نباشد، خونی هم نیست. حیات بشر در گرو آب بوده و مدیریت و تامین آب چه کشاورزی و چه غیر کشاورزی یکی از مسائل بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسانی در عرصه آب قدم بردارد، نوعی از عبادت است. اگر دولت‌ها در زمان مناسب از آب موجود در دریا استفاده نکنند، قطعا در درازمدت باید پاسخگوی دین و اسلام باشند.

معادی بیان کرد: ائمه جمعه در استان، روحانیون و ائمه جماعات در حوزه پیوست فرهنگی فعالیت و بسترسازی می‌کنند. عمق پیوست فرهنگی معلوم است. قطعا ما در این طرح کوتاهی نخواهیم کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:16خرداد1398،کدخبر:98031606698،www.isna.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین