پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
اینکه پاسخ روحانی بی ربط ترین پاسخ ممکن به سوال خبرنگار بوده و اساسا با تعریف ساده «عیدی» ه معنای هدیه ای که اعطا می شود نه اینکه دریافت شود، در تعارض است، تردیدی وجود ندارد و بحثی روی آن نیست.
شعارسال: پاسخ حسن روحانی، رئیس جمهور به سوالی درباره عیدی به مردم، واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است.

روحانی در پایان مراسم نماز عید سعید فطردر پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما که پرسیده بود عیدی شما به مردم چیست، گفته بود: عیدی امسال ما به مردم این است که مردم توانستند با ایستادگی، تصمیمات آمریکا را به سمت دیگری هدایت کنند؛ خواهش می‌کنیم، همین را ادامه دهند.

کاربران شبکه های اجتماعی این سخن روحانی را در کنار سخن مشابهی از او در سال گذشته قرار داده اند که در آنجا نیز درباره عیدی خود به مردم گفته بود: عیدی ما همین است که مردم ما تلاش کنند، ما بتوانیم به اهدافمان برسیم.

نکته قابل تامل اینکه هر دو سوال از سوی یک خبرنگار صداوسیما پرسیده شده و بعید نیست سوال اخیر خود را با این هدف پرسیده باشد که اگر روحانی باز هم جواب مشابه و بی ربطی داد، منتظر سوژه شدن آن باشد.

با این حال، حتی اگر این مقایسه و تلفیق کار خود صداوسیما هم باشد، بیش از همه، این مشاوران و نزدیکان حسن روحانی هستند که باید به مضحکه شدن و تمسخر رئیس جمهور در فضای مجازی پاسخ دهند.

اینکه پاسخ روحانی بی ربط ترین پاسخ ممکن به سوال خبرنگار بوده و اساسا با تعریف ساده «عیدی» ه معنای هدیه ای که اعطا می شود نه اینکه دریافت شود، در تعارض است، تردیدی وجود ندارد و بحثی روی آن نیست. از طرفی، اینکه روحانی ممکن است در آن لحظه آمادگی لازم برای اینکه از طرف خود وعده ای به عنوان عیدی به مردم بدهد را نداشته، نیز قابل قبول است. آنچه پذیرفتنی نیست آن است که چطور پس از مضحکه سال گذشته، مشاوران روحانی فکری به حال عید فطر امسال نکرده بودند و یک پاسخ ساده برای چنین سوالی را به رئیس جمهور پیشنهاد نداده بودند؟

پس وظیفه مشاوران روحانی چیست؟ آیا آنهاحتی در این حد که درباره تمسخر رئیس جمهور با او صحبت کرده و برای جلوگیری از پیشامد کردن وضعیتی مشابه تکراری راه حل بدهند، هم برای خود وظیفه قائل نیستند؟

حسن روحانی، یک مشاور سیاسی دارد که حمید ابوطالبی است؛ حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی روحانی هم از قضا در شبکه اجتماعی بسیار فعال و پرکار است و درباره غالب موضوعات ریز و درشت اظهارنظر می کند که گاه اثرات قابل توجهی هم دارد. یک مشاور اقتصادی هم دارد و یک مشاور در امور روحانیت. به جز این، دستیاری در امور اقلیت ها دارد و دستیار دیگری در امور حقوق شهروندی. محمد نهاوندیان هم اگرچه عنوانش معاون اقتصادی است اما بیشتر نقش یک دستیار و مشاور بانفوذ را دارد. به جز اینها، برخی از نزدیکان او از نظر مشاوره به روحانی به خصوص در امور سیاست داخلی و اقتصادی، اثرگذاری ویژه ای دارند مانند محمدباقر نوبخت و محمود واعظی.

همه این نام ها به جز دیگر افرادی است که از نزدیکان روحانی به شمار می روند و روی نظرات او اثرگذارند اما سمت رسمی مشخصی ندارند.

حال سوال اینجاست که هیچ یک از این دستیاران و مشاوران و افراد موجود در حلقه اول اطرایفیان روحانی چنین موضوعی را به روحانی توضیح نداده بودند که رئیس جمهور در عید فطر امسال، برای دومین بار از یک سوراخ گزیده نشود؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1398 ، کدخبر: 481495 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
که کدوم وزیر استعفا بده برای نمایندگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین