پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌امیدوارم یک طرح مناسب و عملیاتی از دل ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی بیرون آید تا از تفرقه و واگرایی رها و به تجمیع نیروهای اصولگرا نزدیک شویم.

شعار سال: کمال الدین سجادی با اشاره به ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی که از سوی تعدادی از چهره های شاخص این جریان مطرح شده است، اظهار کرد: فکر اولیه و خام این ایده خوب است، اما باید جوانب سیاسی، اجتماعی آن در نظر گرفته شود تا آنچه که به هر نامی چه پارلمان اصولگرایی و چه مجمع اصولگرایان شکل می گیرد بتواند تمامی احزاب جریان اصولگرایی را نمایندگی کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد تشکیل پارلمان اصولگرایان، در شرایط فعلی که ما چندان احزاب قوی و قدری نداریم، می‌تواند یک آلترناتیو باشد و این ایده در محک امتحان قرار گیرد تا تمامی احزاب جناح اصولگرایی را در برگیرد و دیگر در فصل انتخابات سه یا چهار حزب از سایر احزاب پیشی نگرفته و لیست تهیه نکنند.

سجادی با اشاره به ترکیب پارلمان یا لویی جرگه اصولگرایان اظهار کرد: این پارلمان می‌تواند متشکل از دبیران کل احزاب و قائم مقام های آنها و نیز اعضای تاثیرگذار شورای مرکزی گروه‌ها و تشکل های اصولگرا باشد تا در هنگام انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، نقش خود را ایفا کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به سابقه تشکیل چنین مجامعی در دوره های گذشته در جریان اصولگرایی گفت:‌البته ما در گذشته شورای نیروهای انقلاب را به ریاست حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری داشتیم اما ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی کامل‌تر از شورای نیروهای انقلاب است و امیدواریم طرح مناسب و عملیاتی از این ایده بیرون بیاید تا از تفرقه و واگرایی رها و به تجمیع نیروهای اصولگرا نزدیک شویم.

وی هم‌چنین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰ حزب در ایران وجود دارد اما هیچ کدام در حد و اندازه ای نیستند که اگر لیستی ارائه دهند، با اقبال مردم مواجه شود،افزود : کشور ما به ۳ یا ۴ حزب فراگیر و قدرتمند مثل تجربه حزب جمهوری اسلامی نیاز دارد تا هر کدام یک جناح اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و ... را نمایندگی کند.

سجادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بعضی از احزاب عملکرد فصلی دارند و تنها در زمان انتخابات فعال می شوند و بعضی دیگر هم چون پیروان خط امام و رهبری در قالب جبهه فعالیت می‌کنند اما در نهایت هنوز احزاب قوی و قدرتمندی نداریم که لیست انتخاباتی شان با اقبال گسترده مردم روبه رو شود.

وی در پایان اظهار کرد: جبهه پیروان هنوز ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی را در دستور بررسی و بحث قرار نداده است و این موضوع فقط به عنوان یک خبر از سوی آقای باهنر در جلسات ما مطرح شده است.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 تیر 1395، کد مطلب: 95040106963:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین