پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
آیت‌الله سید محمدتقی نقوی خادم آستان علوی، مفسر قرآن و شارح نهج‌البلاغه بامداد امروز شنبه ۱۸ خرداد‌ماه در سن ۹۰ سالگی حق را لبیک گفت.

شعار سال: ایشان از افاضل دانشمندان و اساتید حوزه علمیه و سخنوران معاصر تهران بشمار مى‌آمد. وى در سال ۱۳۴۸ قمرى ( ١٣٠٨ ش) در شهر قائن به دنیا آمد و در بیت سیادت پرورش یافته و مقدمات را در قائن خواند، سپس در سن ۱۶ سالگى در سال ۱۳۶۴ قمرى به مشهد عزیمت و در مدرسه ابدال خان اقامت و ادبیات را نزد مرحوم ادیب نیشابورى به پایان رسانید و سطوح میانى و نهائى را در خدمت مرحوم آیة الله حاج سید احمد مدرس یزدى و کفایه و مکاسب را از مرحوم آیات حاج شیخ هاشم قزوینى و حاج میرزا حسین فقیه سبزوارى آموخته و رسائل را از مرحوم آیة الله حاج شیخ کاظم دامغانى فراگرفت. پس از آن به قم آمده و مدت یکسال إقامت و از محضر آیات استفاده و در سال ۱۳۶۸ قمرى ، به نجف اشرف مهاجرت کرد.

مرحوم آیة الله نقوى، مدت هشت سال در نجف أشرف اقامت اختیار کرده و از محضر آیات عظام مرحوم سیدمحمود شاهرودى و میرزا باقر زنجانى بهره برد که به گفته خودش عمده فقه را از مرحوم آیت‌اللَّه العظمى حکیم و عمده اصول را از مرحوم آیت ‌اللَّه خوئى آموخت و در سال ۱۳۷۶ قمرى به ایران مراجعت و به زادگان خود قائنات رفت و مدت دوازده سال در آن سامان به خدمات دینى اشتغال داشت.

در سال ۱۳۸۸ قمرى بنا بر تقاضاى برخى از بزرگان و نیاز به جایگاه علمى او در حوزه تهران به این شهر هجرت نموده و به درس و شاگرد پرورى در حوزه علمیه تهران و در مدارس مختلف آن پرداخت و در کنار تربیت ستارگان حوزوى و تبلیغ معارف دینی، به تألیف آثاری با موضوعات مذهبی مبادرت ورزید.

«
مفتاح السعادة فی شرح نهج‌البلاغه»، «شرح خطبه فدک»، «شرح زیارت جامعه کبیره»، «شرح خطبه غدیر»، «شرح دعای کمیل»، «شرح دعای عرفه» و «ضیاء الفرقان فی تفسیر القرآن» از جمله آثار ایشان است.

این عالم ربانی سرانجام در بامداد امروز، شنبه چهارم شوال ١٤٤٠ هجرى و با سپرى کردن بیش از نه دهه عمرى پربرکت، به نداى پروردگارش لبیک گفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 18 خرداد 98، کد مطلب: 13980318000920: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین