پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
بلومبرگ در گزارشی نوشت: وجود 500 تن طلای ذخیره شده در جهان نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران از آینده بازار اطمینان ندارند.

شعار سال: پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم "رانجیتها پاکیام" نوشت: پس از آنکه در ماه ژانویه (دی 94) ذخایر طلای جهان به پایین‌ترین سطح رسیده بود؛ این ذخایر به بیش از 500 تن در ماه جاری میلادی رسیده است. نگرانی از کاهش رشد اقتصادی، سیاست مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا و آینده اقتصادی مبهم انگلیس در پی خروج از اتحادیه اروپا، همگی از عوامل نگرانی سرمایه‌گذاران بوده است که انها را به سمت خرید طلای بیشتر سوق داد.

دارایی به شکل شمش طلا و قابل تجارت در معاملات بورس با 6.6 تن افزایش به هزار و 959 تن رسید، حال آنکه در ژانویه سال جاری میلادی هزار و 458 تن اعلام شده بود. اعلام نتایج همه پرسی انگلیس کافی بود تا فقط در یک هفته گذشته حجم ذخایر طلای جهان 37 تن افزایش یابد. شرایط اقتصادی در سال 2016 همواره به شکلی پیش رفت که در 5 ماه از 6 ماه نیمه نخست سال همواره با افزایش خرید طلا از سوی سرمایه‌گذاران مواجه بودیم.

رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید طلا، بهای فلز زرد را در ماه ژوئن به بالاترین سطح در 2 سال اخیر رساند. موضوع برکسیت به چالش‌های مالی گذشته از جمله تصمیم خزانه داری آمریکا برای افزایش هزینه اوراق قرضه، انتشار آمار منفی اقتصادی از اروپا و ژاپن اضافه شده است. بانک‌هایی مانند گلدمن ساکس پیش‌بینی‌های اولیه خود را درمورد چشم‌انداز بهای طلا افزایش دادند.

"ویان لای،" کارشناس بانک ملی استرالیا، در این باره گفت: کاهش سود بانکی، نوسانات بازارهای جهانی و برخی چالش‌های ژئوپلتیک موجب شد گرایش به سمت طلا بیشتر شود و فلز زرد به محل سرمایه‌گذاری امنی تبدیل شد.

بلومبرگ در پایان این گزارش نوشت: برکسیت هنوز به مرحله اجرا درنیامده، تاثیر بسیاری بر بازارهای جهانی گذاشته است. نگرانی درمورد نتایج اقتصادی این طرح در میان سرمایه‌گذاران افزایش یافته است، در این میان طلا و نقره بیشترین بهره را از اوضاع آشفته موجود برده‌اند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 تیر 1395، کد مطلب: ۵۶۷۸۱۷۶:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین