پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
خودروسازان از تحویل خودرو به بهانه نبود قطعه طفره‌ می‌روند، اما مدیر تعزیرات تهران این ادعا را به علت اینکه هر خودرو یک نوع نقص غیرمشابه دارند غیرواقعی می‌داند.
شعار سال:خودروسازان از تحویل خودرو به بهانه نبود قطعه طفره‌ می‌روند، اما مدیر تعزیرات تهران این ادعا را به علت اینکه هر خودرو یک نوع نقص غیرمشابه دارند غیرواقعی می‌داند.

  موضوع از آنجا شروع شد خودروسازان داخلی به بهانه نبود قطعه از تحویل به‌موقع خودروهای ثبت‌نامی سر باز زدند و این اقدام خودروسازان با ابهاماتی همراه شد.

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به اظهارات مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفته بود: اظهارات اخیر مدیرکل تعزیرات تهران درباره غیرواقعی بودن کمبود قطعه خودروسازان به‌دوراز واقعیت و در تضاد بامشی حمایت از گشایش اقتصادی و رونق تولید است.

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران قبلاً گفته بود: بر اساس گزارش‌ها، ادعای دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است. برخی خودروهایی که قرار بود خودروسازان از طریق فروش فوری تحویل دهند به بهانه کمبود قطعات تحویل داده نشده است و علی‌القاعده اگر چنین چیزی درست باشد باید یک یا دو قطعه یا چند قطعه مشابه در همه خودروها نقص می‌داشت درحالی‌که بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و گزارش‌هایی که رسیده است هر خودرو گاهی یک نوع نقص غیرمشابه دارند و این نشان می‌دهد که این اظهارنظرها مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است.

اما نکته‌ای که در میان صحبت‌های مدیرکل تعزیرات حکومتی مغفول ماند این است که به گفته این مقام مسئول در خودروهایی که آماده به تحویل است به‌جایی اینکه یک قطعه در تمام خودروهای تولیدی کم باشد در هر خودرو یک قطعه متفاوت کم است که نشان از نبود مدیریت برای تحویل خودروها است. این موضوع به این معنا است که یک قطعه کاملاً مشابه در تمام خودروهای تولیدی کم نیست بلکه در یک خودرو همان قطعه‌ای که روی خودروی مشابه دیگر بسته‌شده است کمبود است.

بر این اساس خودروهای موجود صرفاً نقص جزئی دارند که با مدیریت قطعات موجود بسته‌شده بر دیگر خودروها امکان تحول بخشی از تعهد خودروسازان فراهم خواهد شد، اما خودروسازان با عدم توجه به این موضوع تمام خودروهای تولیدی را معطل کرده و با بهانه‌تراشی نبود قطعه مانع تحویل این خودروها به مشتریان می‌شوند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:22خرداد1398،کد خبر:397697،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین