پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مهلت سه ماهه تمام شود و دولت بودجه ۱۴ میلیارد دلاری را تعیین تکلیف نکند، نمایندگان عکس‌العمل نشان می‌دهند.
شعار سال : سید حسن حسینی‌شاهرودی درباره اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد اصلاح ساختار بودجه جلساتی را با دولت داشته، اما تصمیم‌های نهایی دولت هنوز به نمایندگان نرسیده فرصت کوتاه است و باید تکلیف بودجه ۹۸ و ساختار آن مشخص شود.
وی با بیان اینکه دولت چهار ماه فرصت داشت تا برنامه‌های خود را برای اصلاح ساختار بودجه ۹۸ به مجلس ارائه دهد افزود: لایحه بودجه به صورت سالانه بسته می‌شود ولی در بودجه ۹۸ تکلیف شده تا طی چهارماه ساختار متحول شود و بعدازآن بودجه اصلاحیه می‌خورد.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۴ میلیاردی که در بودجه برای کالاهای اساسی اختیار آن به دولت داده شده تأکید کرد: دولت از زمان تصویب بودجه ۹۸ یک مهلت سه ماهه داشته که این مهلت رو به اتمام است و باید هرچه زودتر تکلیف این بودجه مشخص شود.
حسینی‌شاهرودی ادامه داد: دولت باید بودجه‌ای که با نرخ ترجیحی برای کالاهای اساسی تخصیص داده شد را تعیین تکلیف کرده و فرآیند و سامانه‌اش را ایجاد کند که به چه شکلی می‌خواهد این یارانه را به‌طور عادلانه در اختیار مردم بگذارد.
وی بیان کرد: بانک مرکزی اعلام کرده سامانه‌اش آماده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم می‌گوید دهک‌های مختلف را شناسایی کرده و منتظر برنامه عملیاتی هستند، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اعلام کرده برای توزیع کالا فروشگاه‌های زنجیره‌ای،‌ شرکت‌های تعاونی و دیگر پایگاه‌هایی که به‌نوعی از جامعه هدف و اقشار مختلف هستند را رصد کرده و به نظر می‌رسد ابزار و امکانات لازم برای اجرایی شدن قانون را داریم و تنها دولت باید اراده کند و آن را کلید بزند.
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مهلت قانونی سه ماهه تمام شود و دولت بودجه ۱۴ میلیارد دلاری را تعیین تکلیف نکند، نمایندگان عکس‌العمل نشان می‌دهند.
حسینی‌شاهرودی گفت: کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس باید در زمان قانونی گزارش جلسات خود با دولت را به مجلس بدهد و آنگاه نمایندگان تصمیم‌گیرنده نهایی هستند که ماده‌واحده‌ای را تصویب کنند که یا مجوز اجرای این کار را از دولت بگیرد و یا تصمیم دیگری در این زمینه اتخاذ شود.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398، کدخبر: 398042،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
خیلی هم دولت از نمایندگان حساب میبره هرکارکه دوست داره انجام میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین