پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: اتهامات آمریکا به کشورمان مبنی بر تلاش برای ایجاد ناامنی در افغانستان بی اساس است.وی تأکید کرد: لازمه پایدار بودن صلح این است.

شعار سالمجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که در نشست شورای امنیت این سازمان در مورد افغانستان سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اتهامات آمریکا به کشورمان مبنی بر تلاش برای ایجاد ناامنی در افغانستان، اظهار داشت: این اتهامات بی اساس بود و با هدف انحراف اذهان از شکست سیاست‌های ۱۸ سال گذشته این کشور در افغانستان صورت می‌گیرد.

تخت روانچی، افزود: ملت افغانستان از سال‌ها اشغال، تجاوز، حضور نیروهای خارجی و ترور بیزار بوده و خواهان صلح است.

وی تأکید کرد: لازمه پایدار بودن صلح این است که توسط افغان‌ها و برای افغان‌ها ایجاد شود و این به این معنا است که نه می‌توان صلح را از خارج به مردم افغانستان دیکته کرد و نه بدون در نظر گرفتن دغدغه‌های واقعی و نیازهای حقیقی ملت بزرگ افغانستان آن را ایجاد کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به دستاوردهای مردم افغانستان که در نتیجه سال‌ها فداکاری و تلاش‌های طولانی آنها حاصل شده است، گفت: این دستاوردها باید در فرآیند صلح حفظ و تقویت شوند.

تخت روانچی با اشاره به حمایت‌های مستمر کشورمان از افغانستان، از جمله میزبانی از میلیون‌ها پناهنده افغانی، تصریح کرد: ایران به حمایت‌های خود از افغانستان ادامه خواهد داد و در این راستا آمادگی دارد در هماهنگی با دولت این کشور، نقش فعالانه‌ای در تسهیل روند صلح این کشور ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به مشکل قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا از طریق ایران و نیز کمک‌های ناکافی در این زمینه، مساعدت جامعه جهانی را خواستار شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 30خرداد 98، کد خبر: 4646204، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
آمریکایی میگن ایران تروریسته ایرنم میگه امریکا خودش تروریسته این وسط مردم آمریکام نه مردم ایران باید تاوانش و بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین