پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
تنها چند ساعت پس از آنکه یک پهپاد امریکایی که فرمانده سپاه پاسداران می گوید در آبهای ایران پرواز می کرد با آتش نیروهای ایران سرنگون شد ، حالا ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به آمریکا اخطار می کند "هر حمله احتمالی آمریکا به ایران به فاجعه در خاورمیانه می‌انجامد".

شعارسال: تنها چند ساعت پس از آنکه یک پهپاد امریکایی که فرمانده سپاه پاسداران می گوید در آبهای ایران پرواز می کرد با آتش نیروهای ایران سرنگون شد ، حالا ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به آمریکا اخطار می کند "هر حمله احتمالی آمریکا به ایران به فاجعه در خاورمیانه می‌انجامد".

سخنان پوتین درساعت 18 به وقت تهران به عنوان خبر فوری برروی وب سایت رادیو فارسی زبان یورونیوز و بی بی سی و همچنین خبرگزاری ایرانی تسنیم قرارگرفته است . رئیس جمهور روسیه، می‌گوید هر گونه حمله نظامی احتمالی آمریکا به ایران به فاجعه‌ای برای خاورمیانه خواهد انجامید و باعث می‌شود خشونت‌ها تشدید شود و ممکن است موجی از پناهجویان را به راه بیندازد.از نظر روسیه ایران کاملا به تعهدات هسته‌ای خود پایبند است. رئیس جمهور روسیه همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را "بی مبنا" خواند.پوتین که در سخنرانی تلویزیونی سالانه‌اش به سئوالات بینندگان پاسخ می‌داد، گفت محاسبه میزان خسارتی که در پی جنگ با ایران به بار خواهد آمد، بسیار دشوار است.روسیه از جمله کشورهای امضاکننده برجام است که همچنان به این توافق متعهد است و برخلاف آمریکا، اصرار دارد که برجام به شکل فعلی اجرا شود.چرا این حرف اززبان پوتین خارج می شود؟ آیا او اطلاعاتی از احتمال حمله آمریکا به ایران دارد یا اینکه تحلیل می کند. به نظر می رسد این بالاترین مقام روسی از تحلیل فراتر حرف می زند. واقعیت این است که خبرگزاری روسی اسپوتنیک پیش از رخدادامروز نیز نوشته بودآمریکا برای حمله به ایران آماده می شود. درخبراسپوتنیک آمده است: یالات متحده قصد دارد تا حمله محدودی به یکی از مکان های برنامه هسته ای ایران انجام دهد.اسپوتنیک به نقل از نشریه جروزالم پست و با اشاره به دیپلمات های غربی در سازمان ملل متحد نوشت: ایالات متحده قصد دارد تا حمله محدودی به یکی از مکان های برنامه هسته ای ایران انجام دهد.این نشریه به نقل از منبع نوشت: "انفجار بزرگ خواهد بود، اما محدود به یک هدف خاص است."آخرین دور تنش میان دو کشور از جایی اوج گرفت که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، چند روز بعد از دیدار با دونالد ترامپ، پیامش را برای آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ایران برد.آمریکا اعلام کرده که ایران، عامل این حمله است. اما ایران این اتهام را رد کرده و حمله به نقتکش‌ها را "مشکوک" توصیف کرده است.از آن روز یک سری اقدامات بیشتر موجب شد تا تنش همچنان افزایش یابد. آخرین نمونه، شلیک نیروهای سپاه پاسداران به یک پهپاد تجسسی آمریکا در تنگه هرمز است. در این رابطه خبرنگار اسپوتنیک با دکتر علاءالدین بروجردی نماینده ی مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر امور خارجه در دوره ی دکتر ولایتی و عضو کنونی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مصاحبه ای انجام داد.نماینده ی مجلس شورای اسلامی در رابطه با انهدام پهپاد آمریکایی توسط نیروی پدافند هوایی سپاه پاسداران به خبرنگار اسپوتنیک گفت:ما در مرز غربی کشور 6 سال قبل زمانی که آر.کیو 170، که یک پهپاد فوق پیشرفته ی امریکایی است از پایگاه قندهار در افغانستان برخاسته و وارد مرز های ایران شده بود با قدرت جنگ های الکترونیک آن را به پایین کشیدیم و علی رقم درخواست آمریکایی ها مبنی بر استرداد آن پهپاد، نه تنها مسترد نکردیم بلکه معترض هم شدیم چرا که آمریکایی ها به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بودند و از طریق مهندسی معکوس آنرا باز تولید کردیم و امروز آر.کیو170 ایرانی یک پهپاد پیشرفته ی عملیاتی است؛اما این بار با توجه به این که این پهپاد آمریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده و پدافند جمهوری اسلامی ایران هم امروز بسیار قدرتمند و پیشرفته است، بنابر این شرایط به گونه ای بود که مسئولین پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصمیم به انهدام این پهپاد گرفتند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ساعت 24 ، تاریخ انتشار : 30 خرداد 98، کد خبر:448007 ،www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین