پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولین قضایی نباید رحمی به مجرمان و غارتگران بیت‌المال کنند، گفت: اگر اشرافی‌گری، تجمل و دریافتهای نجومی ادامه یابد نظام اسلامی جایگاهش را از دست می‌دهد.

شعار سال: آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر پیرامون حقوقهای نجومی اظهار کرد: آنچه تحت عنوان «حقوقهای نجومی» مطرح شد و ضربه‌ای که به اعتماد ملی و مردم زد قابل توصیف نیست. ما شبانه روز در بین مردم هستیم و فراز و نشیب زندگی مردم را مشاهده می‌کنیم. چیزی در این سالها نتوانست به اندازه این مسئله به انقلاب و نظام ضربه بزند.

آیت‌الله اسلامی با اشاره به بیانیه رئیس جمهور در برخورد با حقوقهای غیرمتعارف گفت: رئیس جمهور اینگونه تعبیر کرد که این حقوقها «غیرمنصفانه»است. ای کاش رئیس جمهور محترم این عبارت را نمی‌گفت و سکوت می‌کرد. میلیاردها تومان پول بیت‌المال حیف و میل شده و به تعبیر مقام معظم رهبری بصورت نامشروع گرفته شده و حال یک مقام مسئول تنها می‌گوید غیرمنصفانه است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه این عبارت از خود اصل حقوقها ضررش بیشتر است، متذکر شد: مگر می‌شود پولهای گرفته شده تحت عنوان حقوق و پاداش را منصفانه تعبیر کنیم؟ اگر این مسئله قانونی و حق است بیان شود که طبق مستندات، حق این مدیر و آن مسئول است که به این شکل از بیت‌المال مسلمین حقوق اخذ کنند.

امام جمعه تاکستان با بیان اینکه تعبیر حقوق فقط برای اشاره است وگرنه لفظ و جایگاه حقوق محترم است، اظهار کرد: این دریافتیها جرم، ظالمانه و نامشروع است. پولها طبق فقه اسلام باید به بیت‌المال برگردد و افراد خاطی محاکمه شوند. حتی مسئولی که هم بالای سر این مدیران بوده و دیده است که چگونه بیت‌المال را مانند گوشت قربانی بین خودشان تقسیم می‌کنند، باید محاکمه و مؤاخذه شود.

آیت‌الله اسلامی با تأکید بر اینکه اگر این کار را نکنیم اعتماد مردم سلب می‌شود گفت: آنچه رهبری در خطبه‌های نماز عیدفطر فرمودند حق است. مسئولین قضایی نباید رحمی به مجرمان و غارتگران بیت‌المال کنند و نظام را از این آلودگی‌ها تطهیر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تعبیر رهبر معظم انقلاب که یکی از علل وقوع پدیده زشت حقوقهای نامشروع را آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری» دانستند، خاطرنشان کرد: زمان و تاریخ شروع اشرافی‌گری و تجمل پرستی در انقلاب ما معلوم است.زمانی که برخی از مدیران برای مبلمان دفتر خود میلیون‌ها تومان هزینه کردند، پدیده اشرافی‌گری شروع و گسترش یافت.

وی افزود: زمانی که گفتمان ساده‌زیستی شهید رجایی‌ها کنار گذاشته شد اشرافی‌گری آغاز شد. مانند دوران هارون‌الرشید که در اشرافی‌گری و تشریفات ید طولایی داشت، ما هم در انقلاب چنین تاریخی داشتیم که تجملات شروع شد و همه گذشته را زیر سؤال برد.

آیت‌الله اسلامی با بیان اینکه اگر کسی سراغ تجملات برود هدف کلی‌اش تجمل‌پرستی می‌شود، تصریح کرد: سراغ زرق و برق دنیا و تجمل رفتن موجب می‌شود تا از انقلابیگری و انقلابی بودن خبری نباشد.

امام جمعه تاکستان با بیان اینکه امیدواریم مسئولین سخن مقام معظم رهبری را اطاعت کنند، تصریح کرد: اگر اشرافی‌گری، تجمل و دریافتهای نجومی ادامه یابد نظام اسلامی جایگاهش را از دست می‌دهد و فوراً باید این غارتگری را از بین برد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 تیر 95 ، کد مطلب: 1123977: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین