پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: جزیره خارگ دارای بزرگترین پایانه صادراتی نفت خام است که صادرات نفت خام از این پایانه روزانه با افزایش ۲برابری به بیش از ۲میلیون بشکه در روز رسید.

شعار سال: سید پیروز موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خارگ با اشاره به وجود بزرگترین پایانه نفتی ایران در جزیره خارگ اظهار داشت این جزیره نفتی به‌عنوان جزیره استراتژیک در منطقه خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد که بیش از 90 درصد نفت خام کشور از این پایانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار 8 فروند کشتی نفتکش به‌طور همزمان در پایانه نفتی خارگ پهلوگیری شدند خاطرنشان کرد: با تعمیر، بازسازی و توسعه طرح‌های مختلف در پایانه نفتی خارگ همزمان 8 نفتکش در اسکله‌های این پایانه نفتی در خارگ پهلوگیری، بارگیری و جداسازی شدند و این در حالی است که عملیات تحویل نفت خام به یک کشتی نفتکش از طریق عملیات کشتی به کشتی انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به اجرای توسعه زیرساخت‌ها در پایانه‌های نفتی جزیره خارگ تصریح کرد: در شرایط فعلی تمامی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به کشتی‌های نفتکش ایرانی و خارجی در پایانه خارگ ایجاد شده است و هیچ‌گونه محدودیت فنی و عملیاتی برای ارائه خدمات به کشتی‌های نفتکش وجود ندارد.

وی با اشاره به مخازن ذخیره نفت در خارگ افزود: اکنون مخازن ذخیره نفت در خارگ بر اساس استانداردهای جهانی ایجاد شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به بازسازی مخازن ذخیره نفت خارگ با توان متخصصان داخلی افزود: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 3 مخزن ذخیره نفت در پایانه نفتی خارگ در حال بازسازی است که یک مخزن در نیمه نخست و دو مخزن دیگر تا پایان امسال در مدار سرویس عملیاتی قرار می‌گیرد.

موسوی با بیان اینکه در پایانه خارگ بدون هیچ‌گونه مشکلی نفتکش‌ها پهلودهی و بارگیری می‌شود، گفت: اکنون روزانه بیش از دو میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام از پایانه صادراتی خارگ صادر می‌شود و این در حالی است که میزان صادرات نفت در دوران تحریم به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود.

وی با اشاره به افزایش 2برابری صادرات نفت خام از خارگ گفت: صادرات نفت خام در اردیبهشت امسال از مرز دو میلیون بشکه در روز فراتر رفت و در خرداد به دو میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسید.

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران در خارگ تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده میزان صادرات نفت ایران از خارگ افزایش بیشتری داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 تیر 95 ، کد مطلب: 1124021: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین