پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۱۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
در روزهایی که به انتخابات نزدیک می شویم بازی درصدها جانی دوباره گرفته است. در ابتدا وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش 67 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان طی ۲ سال گذشته، گفت و اکنون دوباره با بیان عدد 85 درصدی، بار دیگر معلمان ر از خود رنجیده خاطرتر کرد.

تعاریف

مغالطه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مُغالِطِه، سَفسَطه یا مَغلَطِه (به پارسی سره: دُژفرنود) استدلالی است که از نظر علم منطق به یکی از دلایل زیر نادرست باشد:

نخست آن که دست‌کم یکی از مقدمات گزاره نادرست باشد؛

دوم آنکه مقدمات گزاره، متضمن نتیجهٔ گزاره نباشد.

مغالطه جزئی از برهان است که به طور قابل اثباتی در منطق آن ایراد وجود دارد و بنابراین کلِ برهان را نامعتبر می‌سازد. مغالطه ممکن است برای وارونه کردنِ حقیقت (ها) به کار رود.

مغالطه‌گر کسی است که از روی استدلال نادرست به یک نتیجهٔ درست یا نادرست رسیده‌ است و ممکن است آن نتیجه را برای نتیجه‌گیری‌های دیگری هم به کار گیرد. به گفته مهرزاد خرادآذر خلاصهٔ تعریف مغالطه – که از واژه عربی غلط مشتق شده است – استدلالی است که درآن فساد معنوی وجود داشته باشد، و تفاوت سَفسَطه‌گر با مَغلَطه‌گر در آن است که اولی نادانسته مرتکب اظهار برهان مبتلا به انحراف می‌شود و دومی دانسته و برپایهٔ اصول تغلیط به سوی استنتاج منطبق با مقصود خود می‌گراید.

در روزهایی که به انتخابات نزدیک می شویم بازی درصدها جانی دوباره گرفته است. در ابتدا وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش 67 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان طی ۲ سال گذشته، گفت و اکنون دوباره با بیان عدد 85 درصدی، بار دیگر معلمان ر از خود رنجیده خاطرتر کرد.

براساس این آمار بر آن شدم تا یک بار برای همیشه، با بررسی احکام خود واقعیت این درصد ها را روشن نمایم.

در زیر جدولی رسم شده که مبالغ احکام بنده طبق سنوات مربوطه را در نشان می دهد.

توضیحات: افزایش بیشتر نسبت به نرخ مصوب در سال 92 ، به علت ارائه مدرک فوق لیسانس می باشد .

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید افزایش سنواتی تمام کارمندان دولت بر اساس نرخ مصوب دولت از سال 1392 تا 1395 شامل 71 درصد افزایش می باشد. اگر این رقم را از 85 درصد نقل قول شده وزیر کم کنیم عدد باقی ماند 14 درصد می باشد نه 85 درصد که اگر مبنا بر افزایش 85 درصدی بدون محاسبه افزایش مصوب برای تمام کارکنان دولت بود حداقل هر معلم می بایست دو تا سه میلیون تومان افزایش حقوق طی سه سال اخیر داشت.

جناب وزیر فراموش کردید 71 درصد این افزایش حقوق که بر اثر تورم بوده شامل تمام کارمندان دولت شده است اما هیچ کدام از وزرای آنها بلندگو به دست نگرفته و این رقم را که حق مسلم و مصوب دولت بوده را با منت اعلام نکرده اند.

جناب وزیر !

بهترین نمونه در این دوره برای مقایسه با شما وزیر زحمت کش بهداشت می باشد. ایشان توانست به حق سهم خوبی از دولت برای مجموعه کارکنان خود کسب کند؛ پزشک زحمت کشی که در سال 91 در محروم ترین منطقه نهایتا 3 میلیون تومان دریافتی داشت در سال 95 حدودا به 14 میلیون تومان رسانده شده است.

در وزارت بهداشت کارانه های خاصی برای کل مجموعه در نظر گرفته شد. علاوه بر آن مناطق محروم به درستی تعریف شد تا سهم دریافتی کارکنان این وزارت خانه هر چه بهتر افزایش یابد ؛ مثلا طبق تعریف آموزش و پرورش من در منطقه برخوردار قرار دارم یعنی منطقه یک که شامل هیچ امتیازی نمی شود اما طبق تعریف وزارت بهداشت مرکز شهرستان محل زندگی من منطقه 3 می باشد و طبق تعریف وزارت بهداشت منطقه 3 جزء محروم ترین مناطق است. این بماند که من به مدت 10 سال در دور افتاده ترین روستاها ( نه مرکز شهرستان) بدون هیچ وسیله ی نقلیه سازمانی و یا حق ایاب ذهابی تردد کردم.

شما اگر جای ایشان بودید با این افزایش 500 درصدی حقوق از سال 92 تا 95 چه می کردید؟

علاوه بر این اگر یک کارمند در هر یک ارگان دولتی در سال 92 مبلغ 3 میلیون تومان دریافتی داشت اکنون 5 میلیون 550 هزار تومان طبق گفته شما و طبق افزایش مصوب 5 میلیون 130 هزار تومان دریافتی دارد.

پس جناب وزیر بدانید و آگاه باشید منتی بر ما معلمان ندارید!

نهایت کاری که به شخصه برای من صورت گرفته یک افزایش کمتر از 18 درصد آن هم نسبت به حقوق خودم در سال گذشته بوده است نه نسبت به سایر کارمندترها.

جهت اطلاع نه تنها وضع ما بهتر نشده بلکه در سال 92 نزدیک 15 درصد و درسال 93 هم 15 درصد یعنی مجموعا 30 درصد بر عقب ماندگی ما نسبت به تورم رسمی کشورافزوده شده است.

شما چه کردید جناب وزیر ؟

چرا حق تحصیل به مقاطع بالاتر را به خاطر افزایش ناچیز حقوق بی اثر کردید ؟

چرا حق مرزی را هم فقط شامل روستاهای لب مرز کردید و اکثر شهرستانهای مرزی را از این امتیاز محروم کردید؟

جناب وزیر !

به جای بازی با درصد ها بفرمایید در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای وزارت آموزش و پرورش چه کردید؟

یا بفرمایید معلمان در آغاز مهر دلشان به چه چیزی خوش باشد ؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی صدای معلم ، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1398 ، کدخبر: 772035 ، www.sedayemoallem.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین