پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه گفت: باید مردم برای تحول قوه قضائیه اهتمام داشته باشند و بسیج شده و برای مبارزه با فساد کمک کنند .وی همچنین یکی از نقاط طرح تحول را سرمایه اجتماعی مردم بیان کرد و گام دوم طرح تحول را پیشگیری از وقوع جرم برشمرد .
شعار سال: معاون قوه قضائیه گفت: باید مردم برای تحول قوه قضائیه اهتمام داشته باشند و بسیج شده و برای مبارزه با فساد کمک کنند و اگر نقطه کوچک سیاهی در هر دستگاهی دیده شود برای مبارزه با فساد ساکت نباشند.
مردم دستگاه قضا را برای مبارزه با فساد ‌کمک کنند / ۱۸۰۰ نفر از زندانیان مهریه ‌آزاد شدند‌
 حجت‌الاسلام هادی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد،ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به مردم و کارمندان دستگاه قضایی کشور، اظهار داشت: در هفته قوه قضاییه مرسوم است که برخی اقدامات و برنامه ها به اطلاع مردم باید برسد.

وی تاکید بر اینکه جرم‌انگاری در قوانین زیاد شده است، افزود: متاسفانه برای برخی از جرایم کوچک باید به قوه قضاییه مراجعه شود و برای جلوگیری از این موارد، قوه قضائیه به دنبال جرم زدایی است که ثمره این کاهش جرم و سرعت به رسیدگی جرایم دیگر است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: تا آنجایی که قانون اجازه می دهد قوه قضائیه به دنبال این است که برای جرایم کوچک و ممانعت از ثبت سابقه پرونده قضایی تشکیل نشود.

وی با بیان اینکه یک نمایشگاهی برای نمایش راه های پیشگیری از جرایم را نشان می دهد در قم وجود دارد، ادامه داد: برای کسانی که جرایمی جهت ناآگاهی انجام می دهند در هفته جلساتی برگزار می‌شود که ثمره این جلسات عدم تشکیل پرونده و نجات 2 تا 3 هزار نفر از زندان و ثبت سابقه است.

صادقی ضمن تشکر از دادستان قم افزود: قم باید پیشتاز پیشگیری از جرایم باشد و این لازمه تقویت ارتباط قوه قضاییه با مراجع و علما است که به برخی خواسته های آن ها عمل شد، به عنوان نمونه عدم زندانی کردن کسانی که ناتوانی در پرداخت مهریه دارند‌.

وی با اشاره به طرح تحول قوه قضائیه و تاکید رهبر معظم انقلاب ‌خاطر نشان کرد: برای تقویت این طرح، قوه قضائیه باید از نظرات و حمایت مردم برخوردار باشد، با پیگیر‌های صورت گرفته در دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی، یک هزار و 800 تن از کسانی که به خاطر مهریه زندان بودند و توان پرداخت آن را نداشتند پس از راستی‌آزمایی از زندان آزاد شدند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه، یکی از نقاط طرح تحول را سرمایه اجتماعی مردم بیان کرد و گفت: باید مردم برای تحول قوه قضائیه اهتمام داشته باشند و بسیج شده و برای مبارزه با فساد کمک کنند و اگر نقطه کوچک سیاهی در هر دستگاهی دیده شود برای مبارزه با فساد ساکت نباشند و مراجع ذیربط اطلاع داده شود و این اطلاع‌رسانی در اجرای عدالت سهیم شوند.

وی گام دوم طرح تحول را پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و گفت: اگه در اداره‌ای حق و نا‌حق و رشوه‌خواری شود، در صورت اطلاع باید به مراکز حراست و اطلاعات مراجعه شده که در قوه قضائیه معاونت‌های پیشگیری مشارکت جدی مردم را در این موارد می‌طلبد.

صادقی فرهنگ صلح و سازش را یکی از راه‌های پیشگیری از جرم نام برد و گفت: یکی از مراحل پیشگیری از تشکیل پرونده قضایی میانجی‌گری و پا در میانی ریش‌سفیدان است و شایسته نیست نزاع‌های خانوادگی در کشور اسلامی ما شایع باشد.

وی با اشاره به اینکه 31 درصد از پرونده‌های پزشکی قانونی مربوط به نزاع‌هاست، ادامه داد: ما اگر بخواهیم فرهنگ حقوقی را ارتقاء بدهیم، آموزش و پرورش است و بسیاری از جرایم بر اثر نا‌آگهی جوانان دانش‌آموز از قوانین است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که اداره جدی برای مبارزه با فساد در قوه قضائیه وجود دارد و لازمه احقاق حقوق مردم مشارکت مردم در پیشگیری از جرائم است.

 شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:7تیر1398،کدخبر:2042501،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین