پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری، ۷۰ درصد از واحد‌های مسکونی تخریب شده در جریان سیل لرستان، مرمت و بازسازی شوند.
شعارسال:مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری، ۷۰ درصد از واحد‌های مسکونی تخریب شده در جریان سیل لرستان، مرمت و بازسازی شوند.

میلاد شرفی، مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان  در خصوص آخرین وضعیتمناطق سیل زده لرستان گفت: بعد از وقوع سیل در استان لرستان نیرو‌های جهادی سریعا دست به کار شدند و اقدام به پاکسازی گل و لای از خیابان‌ها و واحد‌های مسکونی کردند و اینکار به شکلی دور از انتظار و با سرعت بالایی انجام شد.


شرفی افزود: بعد از اینکه امدادرسانی‌ها در این زمینه به نتیجه رسید، بحث اسکان موقت سیل زدگان مطرح شد که به خوبی انجام گرفت و امکانات لازم در اختیار مردم قرار گرفت و این اسکان به شکل قابل قبولی انجام شد.


مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان اضافه کرد: اکنون با گذشت حدود سه ماه از وقوع سیل در لرستان بحث مرمت و بازسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده، مطرح شده است و با توجه به برآورد‌هایی که کارشناسان و متخصصان انجام داده اند نزدیک به
۳۷ هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. در همین راستا تمام ارگان‌ها با کمک بنیاد مسکن، دولت و بانک‌ها، باید مقدمات بازسازی این واحد‌ها را هر چه سریعتر فراهم کنند تا مردم بتوانند به منازل خود بازگردند.


وی ادامه داد: البته در یک دهه آخر ماه مبارک رمضان مقدمات این مسئله مطرح و سهمیه‌های هر ارگان و استان‌های معین مشخص شد و اکنون موضوع مرمت و بازسازی واحد‌های مسکونی در حال انجام است، اما به دلیل حجم بالای ویرانی‌، سرعت این بازسازی‌ها پایین‌تر از حد معمول است و برای سرعت بخشیدن به آن نیاز به همراهی بیشتری از سوی دولت داریم چرا که هرینه‌های تامین مصالح ساختمانی بالا رفته و میزان واحد‌های تخریب شده بسیار است.

مرمت بیش از۱۰ واحد مسکونی انجام شده است

شرفی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری، ۷۰ درصد از این واحد‌های مسکونی مرمت و بازسازی شوند.


وی گفت: قرارگاه جهادی دانشجویی در زمینه سازندگی این واحد‌های مسکونی تخریب شده، بعد از اینکه
۷۰ درصد از عملیات نجات انجیرستان‌های لرستان صورت گرفت و در دهه آخر ماه مبارک رمضان در پلدختر ایجاد شد و در این قرارگاه با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و جهاد سازندگی لرستان اقدام به مرمت و بازسازی واحد‌های مسکونی کردیم و اکنون بیش از ۱۰ واحد مسکونی را مرمت کرده ایم و در اختیار مالکان قرار داده ایم. البته بحث تجهیز این ۱۰ واحد مسکونی را نیز انجام داده ایم.


مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان خاطرنشان کرد: در صورتی که سرعت عمل دولت در این زمینه بالا رود، واحد‌های مسکونی راحت‌تر مرمت می‌شوند. انتقادات بسیاری از سوی مردم و دانشجویان به عملکرد دولت در زمینه رسیدگی به وضعیت سیل زدگان لرستان وجود دارد؛ حتی مطالبه گری‌های دانشجویی در این راستا به عزل فرماندار پلدختر منتهی شد و امیدواریم مسئولان با در نظر گرفتن این مسئله، بیشتر به فکر سیل زدگان لرستانی باشند.


وی ادامه داد: اکنون با حضور نیرو‌های جهادی دانشجویی مشغول مرمت و بازسازی واحد‌های مسکونی هستیم و متولی اینکار، قرارگاه مرمت و بازسازی بسیج دانشجویی است و در این قرارگاه نیرو‌های جهادی اعزامی (که عمدتا دانشجویی هستند) را مدیریت و ساماندهی می‌کنیم.


شرفی یادآور شد: ناگفته نماند که هنوز بسیاری از مردم سیل زده در منطقه پلدختر در چادر به سر می‌برند و در روستا‌های اطراف این منطقه، شرایط بهداشتی مردم مساعد نیست و دولت هیچ اقدام مثبتی برای امدادرسانی به آنان انجام نداده است. البته استان لرستان در حوزه آبرسانی و کشاورزی نیز آسیب‌های جدی متحمل شده و بسیاری از درختان این منطقه بعد از وقوع سیل آسیب دیده و نابود شده اند.

در جریان سیل، جاده قدیم خرم آباد به پلدختر تخریب شد

وی اذعان کرد: وقوع سیل در لرستان، آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های استان وارد کرده و حدود ۹۰ پل این استان تخریب شده اند و جاده قدیم خرم آباد به پلدختر که جاده‌ای توریستی و مهم است به نحوی ویران شده که نیاز به بازسازی کلی دارد و انجام اینکار در گرو ایجاد کارگروه ویژه و مصوباتی از سوی دولت برای سیل لرستان است.


مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان تاکید کرد: کمک‌های مالی و روانی مردم به سیل زدگان لرستان تا به الان بسیار راه گشا بوده و برای اینکه امید در دل مردم زنده شود، باید دولت دست به کار شود و اقدامات لازم را برای سیل زدگان انجام دهد هر چند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار7تیر 97 ، کدخبر: 773804، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
باید با همیاری مردم و جهاد سازندگی این روند سریعتر پیش بره تا اوضاع مردم بهبود پیدا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین