پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
محمود میرلوحی می‌گوید: هزینه کرد دوازده، دوازدهم برخی از ردیف‌های بودجه فرهنگی اجتماعی را باز خواهم کرد تا معلوم شود خاصه خرجی چیست.

شعارسال: در جریان بررسی تفریغ بودجه سال 96 شهرداری تهران، نکات تازه‌ای از عملکرد مالی ماه‌های پایانی مدیریت سابق شهری افشا شد. محمود میرلوحی پیشنهاد داد پنج ماهه نخست سال 96 و هفت ماهه پس از آن که مدیران جدید شهر به سر کار آمدند، حساب و کتاب‌هایشان جدا شود. او از استخدام‌های بی‌حساب و کتاب در ماه‌های پایانی گفت؛ کسانی که با مدرک دیپلم و پایین‌تر از آن، به کار گرفته شدند. از استقراض 2100 میلیاردی طی پنج ماه و هزینه‌کرد 12دوازدهم ردیف‌های فرهنگی ـ اجتماعی در پنج ماهه نخست سال؛ یعنی بودجه‌ای که مربوط به کل سال بوده، در همان ماه‌های نخست توسط کمیته تخصیص، مجوز خرج کردنش داده شده است. موضوعی که سازمان بازرسی کل کشور نیز به آن ورود پیدا کرده است.

محمود میرلوحی در توضیح این موضوع می‌گوید: گزارش‌های خوبی در این رابطه توسط سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده اما در زمان خود به این گزارش‌ها توجهی نشده است. موضوعاتی که در صحن شورا به آن اشاره کردم، خطابش خودمان هستیم که باید این مسیرها را اصلاح کنیم به گونه‌ای که رویکردی بادوام باشد. رقبا کم‌لطفی می‌کنند و گاهی از نقد هم عبور کرده اما عملکرد ما نشان می‌دهد روی ریل درست قرار گرفته‌ایم درحالی‌که در سال 95، 5000 میلیارد استقراض شده و در سال 96 تنها در 5 ماه، 2100 میلیارد، ما در سال 97 که شرایط اقتصادی سخت‌تر بوده، از مجوز 1300 میلیاردی نیز کمتر استقراض کرده‌ایم؛ اینها نشانه‌های مهمی است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا شورا نمی‌خواهد به موضوع هزینه‌کرد 12دوازدهم بودجه فرهنگی ـ هنری طی پنج ماه در سال 96 ورود کند و آن‌را از نهادهای قضایی پیگیری کند؟ توضیح می دهد: من در دادگاه به دلیل به کار بردن «خواسته خرجی» در یکی از مصاحبه‌هایم، برایم رای صادر شد اما می‌خواهم این هزینه‌کرد 12دوازدهم را بازگشایی کنم تا متوجه شویم «خواسته خرجی» چیست.

شهربانو امانی نیز درباره گزارش تفریغ بودجه 96 و حساسیت‌هایی که در خصوص جداسازی پنج ماهه نخست و هفت ماهه دوم وجود داشت، می‌گوید: در ماه‌های اولیه مدیریت جدید شهر تهران، گزارشی توسط شهردار وقت آقای نجفی تهیه شد که در آن به طور مفصل در خصوص وضعیت شهرداری که تحویل گرفته شده، گزارش تهیه شد. به نظر می‌رسد در جلسه‌ تفریغ بودجه، جا این سخنان نبود. ما باید بر روی گزارش تحویل و تحول شهرداری که گزارش دقیق و مفصلی بود، بیشتر کار کنیم و از صاحب‌نظران بخواهیم با بررسی این گزارش که گزارش عملکرد 12ساله مدیران گذشته شهر است، وضعیت این دوره را تشریح کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 10تیر1398 ، کدخبر: 20904: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
با تشکر فراوان از مدیران و مسئولین شایسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین