پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: شرط داشتن نمره مثبت در آزمون کارشناسی ارشد در برخی رشته ها مانند علوم پایه، در دانشگاه های پیام نور، غیردولتی و آزاد اسلامی اعمال می شود.

شعار سال: ابراهیم خدایی درباره تغییر در نحوه اندازه گیری حد نصاب ها برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از سال تحصیلی ۹۸-۹۹، گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته شورای سنجش و پذیرش دانشجو، افرادی می توانند وارد تحصیلات تکمیلی به خصوص مقطع کارشناسی ارشد شوند که نمره کل آنها در کنکور بالاتر از صفر باشد.
وی با بیان اینکه مصوبه یاد شده در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ اعمال شد، در توضیح بیشتر اظهار کرد: اگر در آزمون کارشناسی ارشد، نمره یک درس منهای دو درصد و نمره درس دیگر مثبت دو درصد باشد، نمره داوطلب با ضریب، صفر می شود. در شرایطی که ظرفیت پذیرش بیشتر از تعداد داوطلبان باشد، افراد با هر نمره منفی وارد دانشگاه می شدند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ادامه داد: با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مقرر شد صرفاً داوطلبان دارای نمرات بالای صفر (نمره کل علمی بالای صفر) وارد دانشگاه شوند.
خدایی با بیان اینکه هدف از این مصوبه، ارتقاء کیفیت ورودی کارشناسی ارشد به دانشگاه ها است، تاکید کرد: تاکنون عده ای با نمرات منفی وارد مقطع کارشناسی ارشد شده اند که واجد شرایط علمی لازم نیستند.
به گفته وی، مصوبه یاد شده تا حدی، میزان پذیرش را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تصویب چنین پیشنهادی برای مقطع دکتری، گفت: در مقطع دکتری، رقابت ها سنگین و ظرفیت پذیرش کمتر از تعداد داوطلبان است. به عنوان مثال، در دکتری ۲۰۰ هزار داوطلب ورود به دانشگاه و تنها ۱۰ هزار ظرفیت داریم. بنابراین، به طور اتوماتیک سطح نمرات بالاتر خواهد بود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد آسیب شناسی این مصوبه برای کارشناسی ارشد، گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو با توجه به گزارش هایی که از وضعیت علمی دانشگاه ها دریافت کرد و بر اساس بررسی های فنی در این زمینه، شرط داشتن نمره مثبت در آزمون کارشناسی ارشد را تصویب کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 18 تیر 98، کد مطلب: 83387811: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین