پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار داد اگر چین برخلاف تحریم‌های آمریکایی، به واردات نفت خام ایران ادامه دهد از سوی واشنگتن تحریم خواهد شد.

شعار سال: آمریکا صادرات نفت ایران را نوامبر گذشته هدف تحریم قرار داد و معافیت‌هایی که برای هشت مشتری بزرگ نفت ایران از جمله چین صادر کرده بود در ماه مه تمدید نکرد.

مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند بدون تحریم یک بانک بزرگ چینی به دلیل تأثیر منفی که ممکن است روی اقتصاد جهانی داشته باشد، جلوی واردات نفت ایران از سوی چین را بگیرند.

بر اساس گزارش پلاتس، مقامات دولت آمریکا بر این باورند که تلاش برای فشار مضاعف روی ایران، با اقدام چین در ادامه واردات نفت ایران تضعیف شده است.

اداره کل گمرک چین واردات نفت ایران به ارزش ۵۸۵ میلیون دلار در ماه مه را اعلام کرد در حالی که میزان واردات نفت ایران در آوریل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است. با این حال انتظار می‌رود بر مبنای شمار نفتکش‌هایی که در مسیر رسیدن به بنادر چین هستند، آمار واردات نفت از ایران در ژوئن بهبود پیدا کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار 21تیر 98، کد خبر: 98042110746، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین