پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
استاندار ایلام، عنوان کرد: با حذف ویزا برای زائران، پیش‌بینی می‌شود روزانه 500 هزار نفر از مرز مهران بخواهند تردد کنند که باید برنامه‌ریزی لازم در این حوزه اندیشیده شود .

شعارسال: قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ایلام که با حضور مدیران ارشد اقتصادی کشور، در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور و حمید پورمحمدی برگزار شد، اظهار کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس کمتر به کار عمرانی در استان ایلام توجه شده است این استان 3 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم آرمان‌های نظام مقدس اسلامی کرده است این در حالی است که مردم استان مهاجرت نداشته و در خط مقدم جبهه از کشور و کیان اسلامی دفاع کردند .

استاندار ایلام، یادآور شد: ایلام نقش ملی بالایی در کشور دارد، مرز مهران و پایانه مرزی مهران، ترانزیت کالا با تردد حدود 600 کامیون در روز و صادرات یک و نیم میلیارد دلار به متوسط در سال از این پایانه، وجود مخازن عظیم نفت و گاز در استان، برگزاری مراسم اربعین حسینی و تردد بالای 65 درصد زوار کشور از مرز مهران و حاده های ایلام ازجمله ظرفیت‌های بزرگ استان ایلام است .

وی، بابیان اینکه در سیستم بودجه‌ای کشور، توزیع اعتبارات بر اساس ملاک جمعیت است که استان ایلام 7 دهم درصد جمعیت کشور را دارد، افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان ایلام دارد نباید جمعیت این استان در اعتبارات چندان موردتوجه قرار گیرد بلکه باید بر روی نقش ملی ایلام حساب کرد که زیرساخت‌های موردنیاز در استان تأمین شود .

سلیمانی دشتکی، در ادامه با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های استان ایلام، گفت: چند طرح استانی در ایلام باید در سطح ملی تعریف شود، سیمان دهلران به سیستم بانکی بدهی دارد و طلب زیادی از دولت دارد، پتروشیمی بزرگ ایلام در ارتباط با استفاده از نیروگاه برق مشکلاتی دارد، مطالبه از وزارت نیرو دارد و مقدار بسیار زیادی گاز با نرخ آزاد مصرف کرده است که درخواست دارند املا قیمت گاز به نرخ تعاونی محاسبه شود و دوما بدهی‌های تهاتر شود .

وی، با بیان اینکه 60 میلیارد تومان برای تأمین فولاد زاگرس ایوان موردنیاز است، ابراز کرد: باغ فلاحتی که مجموعه میراث فرهنگی است در حال حاضر جهاد کشاورزی در این ساختمان ساکن است که این باغ به میراث فرهنگی باید واگذار شود، پرداخت مطالبات پیمانکاران در طرح‌های حساس استان باید موردتوجه قرار گیرد ازجمله این طرح‌ها، مسیر ایلام به مهران است، تونل کبیر کوه است که یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های کشور است حدود 100 میلیارد تومان مطالبه دارد .

استاندار ایلام، یادآور شد: طرح بیمارستان 367 تختخوابی ایلام طولانی شده است که نیاز به تزریق اعتبار دارد، بحث مهار آب‌های استان است که دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو در این طرح فعالیت دارند و وزارت جهاد کشاورزی حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده افتتاح است و وزارت نیرو از این امر کمی عقب است که باید تمهیداتی اندیشیده شود که باهم پیش بروند، برخی سدهای استان ازجمله سد چناره و میمه نیازمند اعتبار است.

استاندار ایلام، در ادامه بیان کرد: مسئولان اعلام کرده‌اند یکی اینکه ویزا مجانی و حذف‌ شده است که این به معنای هجوم غیرقابل‌ پیش‌بینی زوار عتبات عالیات است و در این صورت پیش‌بینی می‌شود روزانه 500 هزار نفر از مرز مهران بخواهند تردد کنند که باید برنامه‌ریزی لازم در این حوزه اندیشیده شود .

وی، تصریح کرد: مدارک پتروشیمی مهران و دره شهر آماده است که بالای یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی نیاز دارند، بانک‌های خصوصی نقش مهمی در توسعه استان و طرح‌های اقتصادی استان‌های محروم ندارند و باید در این زمینه راهکارهایی اندیشیده شود .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20تیر1398 ، کدخبر: 98042010666: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
1
دیگه راحت شده دیگه همه می توانن برن و اینکه همونام راحت می تونن بیان ایران
ناشناس
France
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
اقای استاندار دارند، داستان را خیلی بزرگ می کنند. مرز های این استان فقط مناسب ایام محرم هستندو در سایر ایام سال، در مرز، گنجشک هم پر نمی زند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین