پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
عصر پنجشنبه بیستم تیر به دعوت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، چهره‌هایی همچون ماشاالله شمس‌الواعظین، جواد مجابی، عباس عبدی، بهروز بهزادی، شاهرخ تویسرکانی، هوشنگ گلمکانی و... به همراه جمعی از روزنامه‌نگاران در خانه هنرمندان گردهم آمدند تا به تماشای فیلم «میدان جوانان سابق» بنشینند. پس از نمایش، این فیلم به فیروز گوران، روزنامه‌نگار تازه درگذشته، تقدیم شد و هوشنگ گلمکانی درباره او گفت: «گوران یک روزنامه‌نگار واقعی بود و همیشه به آینده امیدوار. من با الهام از روحیات او شعار «ما محکومیم به موفق‌بودن» را ساختم. ولی او نیز مثل خیلی‌های دیگر در این سال‌ها باطل شد و این مایه تأسف است».

شعار سال: عباس عبدی، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران، نیز در سخنانی كه پس از نمايش فيلم بيان شد، از نكته مهمي گفت. او گفت: «هميشه نگاهم به آينده است ما نمي‌توانيم با گذشته كلنجار برويم، گذشته تمام شده است. هر چند فيلم ناگزير بود كه به گذشته بپردازد. اما درباره جمله محكوميم به موفقيت، اتفاقا معتقدم و بر اين باورم ما روزنامه‌نگاران محكوم به اميد هستيم. روزنامه‌نگاري كه اميد نداشته باشد، بهتر است وارد اين عرصه نشود. وظيفه روزنامه‌نگار بازكردن راه آزادي است. روزنامه‌نگار نباید منتظر بماند تا کسی برایش آزادی به وجود بیاورد. كسان ديگري هم كمك مي‌كنند اما واقعيت اين است، روزنامه‌نگاران هستند كه بخش عمده راه‌سازي براي آزادي را بر عهده دارند. روزنامه‌نگاران اگر وظيفه‌اي داشته باشند، اين است كه اميد داشته باشند و نگاهشان به آينده باشد. من و همه ما می‌دانيم وضع مطبوعات خوب نیست، اما معتقدم روزنامه‌نگاري كماكان مي‌تواند نقش بسيار مؤثري براي بهبود شرايط جامعه داشته باشد. لازمه‌اش اين است به خودمان، حرفه‌مان و آينده اميد داشته باشيم». پیش از نمایش این فیلم مینا اکبری، کارگردان این مستند، گفت: «ما تا به حال ۶٣ نمایش داشته‌ایم و در همه دفعاتی که هنگام نمایش فیلم حضور داشتم، منتظر کسی بودم که اولین سردبیر من در مطبوعات ایران بود و البته همیشه سردبیر من و امثال من خواهد ماند حتی اگر به بیابانی در دل کویر تبعید شده باشد. خوشحالم که امشب ماشاالله شمس‌الواعظین با ماست و مایه خوشوقتی ا‌ست که هنوز دور هم جمع می‌شویم و این قبیله همچنان از هم نپاشیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 22 تیر 98، شماره: 3473


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین