پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
نماینده مردم طرقبه و شاندیز از سه تخلف بارز هیأت رئیسه در بررسی طرح یک فوریتی، دوفوریتی و تحقیق و تفحص در صحن علنی انتقاد کرد.

شعارسال: در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری نسبت به عدم ارجاع طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی به کمیسیون مربوطه انتقاد کرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آئین‌نامه مجلس، وقتی طرحی تقدیم هیأت رئیسه می‌شود، باید در همان جلسه به کمیسیون مربوطه ارجاع شود؛ من حدود یک ماه است که طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی را تقدیم هیأت رئیسه کرده‌ام و سه هفته است که این طرح اعلام وصول شده اما هنوز چاپ نشده است.

دهقان با اشاره به پیگیری این موضوع گفت: اداره قوانین اعلام کرده که آقای دکتر رضایی در حال بررسی طرح است؛ این در حالی است که طبق قانون باید پس از اعلام وصول، طرح به کمیسیون ارجاع شود و هیچ مرجع و شخصیتی مثل معاونت قوانین حق ندارد طرح نمایندگان را نگه دارد.

وی اظهار داشت: طرح دو فوریتی را نیز هفته گذشته تقدیم هیأت رئیسه کردند که در خصوص شفافیت حقوق مدیران بود.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس تصریح کرد: آئین‌نامه این طرح باید پس از اعلام وصول در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت، اما هنوز چاپ نشده است.

دهقان از تقدیم طرحی در خصوص تحقیق و تفحص با موضوع «از کجا آورده‌ایم» خبر داد و گفت: این طرح نیز که در خصوص دارایی مسئولان است، از هفته گذشته در هیأت رئیسه گیر کرده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق ماده ۱۵۹ آئین‌نامه داخلی، تحقیق و تفحص‌ها باید ظرف ۴۸ ساعت به کمیسیون‌ها ارجاع شود اما عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد که قرار است تحقیق و تفحص‌ها در هیأت رئیسه بررسی شود؛ این کار خلاف قانون است و مبنای قانونی ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22تیر1395، کدخبر: 3711212: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین