پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
مدیرکل مدارس و مراکز غيردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما از طریق الگوی شهریه موضوع پرداختی ها به عوامل آموزشی و اداری در مدارس غیردولتی را ساماندهی کردیم.

شعار سال: مجتبی زینی وند در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی گفت: یکی از برنامه های وزیر محترم آموزش و پرورش توسعه مشارکت ها بود که مصداق آن توسعه کمی و کیفی مراکز و مدارس غیردولتی بود که در کنار سایر مولفه ها می تواند در مشارکت‌بخشی در آموزش و پرورش کمک کند.

وی افزود: ما آسیب شناسی کردیم و سیاست هایی را برای تقویت کمی و کیفی مدارس غیردولتی تصحیح کردیم و در همین راستا یکی از مشکلاتی که حس کردیم بحث الگوی شهریه بود و یک تکلیف قانونی هم بود چرا که قانون تاسیس مدارس غیردولتی بر اساس ماده 15 و 16 آموزش و پرورش را به تعیین الگوی شهریه مکلف کرده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش در این خصوص توضیح داد: هر ساله تنها درصدی افزایش برای شهریه مدارس غیردولتی اعلام می شد که این ظلمی بود در حق مدارسی که خوب کار می کردند و این به این معنی است که تفاوت و تمایزی ناشی از عملکرد مدارس در تعیین شهریه وجود نداشت. معمولا در تیر و مرداد و گاه شهریور هرسال این درصد افزایش شهریه اعلام می شد و این خود پدیده ای به نام پیش ثبت نام را در مدارس غیردولتی ایجاد می کرد به این صورت که مبلغی را به صورت علی الحساب می گرفتند.

وی افزود: ما الان میراث دار عملیاتی هستیم که تحت عنوان پیش ثبت نام و علی الحساب در مدارس غیردولتی انجام می‌شد و امروز علیرغم گذشت دو سال از مطرح شدن الگوی شهریه هنوز متاسفانه گفتمان پیش ثبت نام را در بعضی مدارس داریم و بیشترین نگرانی ما در شهریه همین مبالغی است که تحت عنوان علی الحساب گرفته می شود.

زینی وند درخصوص فرایند تعیین الگوی شهریه اظهار داشت: بر اساس ماده 13 قانون تاسیس مدارس غیردولتی الگوی شهریه 7 سرفصل و 13 آیتم دارد مبنای شهریه را هزینه تمام شده برای مدارس غیر دولتی درنظر گرفتیم و برای تعیین میزان تاثیرگذاری کیفیت آموزشی و پرورشی 10 درصد از الگوی شهریه را به آن اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: ما شاخص ها را تعیین کردیم یعنی میزان کمی و کیفی فعالیت ها و عملکرد مدارس را در قالب این شاخص ها معین کردیم به گونه ای که هر موسس بر اساس مستنداتی که ارائه کرده بود از میزان شهریه بهره مند می شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش یکی از مشکلات بخش شهریه را میزان پرداختی ها به عوامل آموزشی و اداری در مدارس غیردولتی قلمداد کرد و گفت: چون معیار مشخصی برای این پرداخت ها مشخص نبود و دستورالعمل حقوق و دستمزد تدوین نشده بود. سال گذشته علیرغم اینکه دستورالعمل را تدوین کردیم نتوانستیم آن را به تایید هیئت وزیران برسانیم و به همین علت در پرداخت ها در مدارس ناهماهنگی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما از طریق الگوی شهریه آمدیم موضوع پرداختی ها به عوامل آموزشی و اداری در مدارس غیردولتی را ساماندهی کردیم و زمانی که لایحه به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد می توانیم دستورالعمل حقوق و دستمزد را به تایید هیئت وزیران برسانیم.

زینی وند درخصوص عوامل موثر بر شهریه گفت: میزان شهریه هر مدرسه بر اساس عملکرد واقعی مدرسه شامل فضا و تجهیزات، کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی، توانمندی منابع انسانی و برگزاری دوره های ضمن خدمت برای دانش افزایی و مهارت افزایی نیروی انسانی و نیز از جهت تحت پوشش قراردادن نیروهای آزاد تحت بیمه و سایر مولفه‌هایی که می تواند به یک مدرسه قوت و مطلوبیت بدهد در قالب آن 13 آیتم ریخته شده است.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 21 تیر 1395، کد مطلب: 196240:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین