پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دادستان، رئیس و مستشاران دیوان محاسبات در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون انتخاب می شوند.

شعار سال: محسن بیگلری روز جمعه افزود: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ساعت 10 الی 13 روز دوشنبه هفته آینده، دادستان، رییس و مستشاران دیوان محاسبات را انتخاب می کنند.

وی درباره روند این انتخاب اظهار داشت: این افراد هر چهار سال یک بار توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند؛ بدان معنا که با هر دوره جدید مجلس، رییس، دادستان و مستشاران دیوان تغییر می کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای سمت ریاست، دادستانی و مستشاران دیوان محاسبات متقاضیان اسامی خود را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می دهند. این کمیسیون یک نفر را به عنوان رییس و یک نفر دیگر را به عنوان دادستان انتخاب کرده و به هیئت رییسه مجلس معرفی می کند .
نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی باید به این افراد رای حد نصاب بدهند.
بیگلری با بیان این که رییس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات به مدت چهار سال انتخاب می شوند، افزود: انتخاب مستشاران دیوان محاسبات تنها در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انجام می شود و در این مورد نیاز به رای گیری در جلسه علنی مجلس نیست.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر امین حسین رحیمی رییس و فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات هستند. این در حالی است که امین حسین رحیمی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده که تاکنون برای ریاست دیوان محاسبات در دوره جدید ثبت نام نکرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 25 تير 1395، کد مطلب: 82149548 (5445055):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین