پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
آیت‌الله‌ سیدحسین موسوی‌تبریزی گفت: در ورزشگاه هم حکم اسلام نسبت به معابر و مجامع دیگر خاص نیست! نکته خاص این است که هم مردان و هم زنان در هر شرایطی باید حجاب و عفت را رعایت کنند.

شعارسال:آیت‌الله‌ سیدحسین موسوی‌تبریزی گفت: در ورزشگاه هم حکم اسلام نسبت به معابر و مجامع دیگر خاص نیست! نکته خاص این است که هم مردان و هم زنان در هر شرایطی باید حجاب و عفت را رعایت کنند.

آیت‌الله‌ سیدحسین موسوی‌تبریزی گفت: در ورزشگاه هم حکم اسلام نسبت به معابر و مجامع دیگر خاص نیست! نکته خاص این است که هم مردان و هم زنان در هر شرایطی باید حجاب و عفت را رعایت کنند.

آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی، دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به حرف‌وحدیث‌هایی که در خصوص ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح است، گفت: زن در اسلام حرمت دارد و به‌ همین دلیل چه در ورزشگاه‌ها و چه در معابر دیگر باید احترام زنان حفظ شود.

فقها درباره مقدار حجاب اختلاف ندارند

سید حسین موسوی تبریزی همچنین با اشاره به اینکه «به‌ لحاظ شرعی ورود زنان به ورزشگاه تا حدی مهم است که ما هزینه‌هایی را متقبل شویم»، گفت: ببینید، از نظر شرعی زنان و مردان وظایفی برای رعایت حجاب و عفت دارند که برای رعایت هر کدام از این ارزش‌ها میزان مشخصی تعیین شده است.

او همچنین عنوان کرد: در اواخر عمر شریف پیامبر، آیات حجاب برای همه نازل شده و پیامبر به اهل‌ و عیال و زنان مسلمان دستور داد حجاب را در همه‌ جا اعلام کنند. در قرآن هم به مقدار حجاب در آیه «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا» اشاره شده است. من فکر نمی‌کنم احدی از فقها در این جهت اختلاف داشته باشند که حجاب برای زن حد و سطح مشخصی دارد.

این چهره حوزوی ادامه داد: اینکه گاهی در مورد میزان و اندازه حجاب افراط و تفریط صورت می‌گیرد، ممکن است در بین فقها هم بحث باشد. اما آنچه در خصوص حجاب مسلم است اینکه در مسجد یا در خیابان یا در بازار یا در مکان‌هایی که زنان و مردان نامحرم با هم حضور دارند، مشکل مشخصی وجود ندارد. فرقی نمی‌کند، زنانی که به بازار می‌روند و در میان مرد نامحرم هستند مسلماً باید حجاب داشته باشند، وقتی هم به پارک‌ها می‌روند باید همان حجاب را داشته باشند، حرم بیت‌الحرام هم که می‌روند باید همان حجاب را داشته باشند.

در هر جایی ممکن است افراد معصیت‌کار باشند

رئیس اسبق خانه احزاب گفت: در واقع بیشتر از آن میزان لازم نیست و کمتر از آن هم حرام است. این مساله در جایگاه‌ها فرقی نمی‌کند. جایگاه‌های ورزشی نیز به همین شکل است. در هر جایی ممکن است افراد معصیت‌کار باشند و در میان زنان یا مردان مزاحمت ایجاد کنند. در همه‌ جا چنین چیزی وجود دارد. نمی‌شود که مثلاً درِ پارک‌ها را ببندند یا یک پارک مختص زنان و یک پارک مختص مردان باشد. یا در مسجد که نماز جماعت برگزار می‌شود، گاهی با پرده‌ای مردان را از زنان جدا می‌کنند. در کل در عزاداری‌ها، در بازار و... در معامله، زنان و مردان را نمی‌توان از هم جدا کرد.

موسوی تبریزی عنوان کرد: این فرهنگی که در بازار وجود دارد و زنان و مردان در کنار هم خرید می‌کنند یا در زیارتگاه‌ها به زیارت مشغول می‌شوند، یا حتی در مکه بعد از احرام، زنان و مردان با هم در کنار بیت‌الحرام طواف می‌کنند قطعاً اشتباه نیست و هیچ‌کس هم نگفته که اینجا زنان و مردان چرا مختلط هستند. در واقع همه‌ جا هم معصیت‌کار پیدا می‌شود و نمی‌توان به‌ خاطر معصیت‌کاران زنان و مردان را از هم جدا کرد.

هیچ‌کس در هیچ‌کجا نگفته تماشای بازی فوتبال برای زنان حرام است

دبیر مجمع محققین اضافه کرد: همچنین درباره اینکه عده‌ای می‌گویند مردان موقع بازیِ فوتبال شلوار کوتاه می‌پوشند، خب بپوشند! این دلیل می‌شود که زنان نباید فوتبال تماشا کنند؟ زمانی که مردان با شلوار کوتاه به بازار بروند، پس زنان نباید در بازار حضور داشته باشند؟ البته باید بگوییم مرد و زن هیچ‌کدام نباید با نظر شهوت و ریبه به همدیگر نگاه کنند و مرتکب فعل شوند. وگرنه هیچ‌کس در هیچ‌کجا نگفته تماشای بازی فوتبال برای زنان حرام است و آنچه مسلم است رعایت مسائل شرعی است که در همه جا می‌شود رعایت کرد و باید هم رعایت کرد.

این استاد حوزه با اشاره به راهکارهای حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه گفت: اگر دولت بتواند راه‌های ورود و خروجی را جدا کند، به‌ طوری‌ که زنان و مردان در رفت‌وآمد کنار هم در فشار و با مزاحمت همدیگر و برخی مزاحمت‌های افراد نااهل مواجه نشوند، مسلماً حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال هیچ اشکالی ندارد. همچنین نیاز است در داخل ورزشگاه‌ یک‌ طرف را برای زنان و یک‌ طرف را برای مردان مشخص کنند و جدا از هم بنشینند. اگر این موارد لحاظ شود، مشکلی ندارد و کسی نمی‌تواند و نباید برای حضور زنان در مجامع ورزشی ممنوعیت قائل شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار11 مرداد 98، کد خبر:493091 ،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
پس چرا تو ایران همچنان ممنوع می باشد؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین