پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۶۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
دبیر شورای صنفی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: پذیرش دانشجویان با توجه به سیاست پولی سازی آموزش به منزله فروش مدرک به طبقه مرفه جامعه و تبعیض مالی در توزیع منابع علمی و آموزشی است.
شعارسال: محمد شهیدی گفت: در راستای سیاست پولی‌سازی آموزش و تامین نیازهای مالی، دانشگاه صنعتی شریف برخلاف روند دو سال گذشته، اقدام به پذیرش دانشجوی نوبت دوم (پردیس) در ۴ رشته کرده‌است. این در حالی است که با تلاش فراوان دانشجویان و اساتید دلسوز، پذیرش پردیس خودگردان در دو سال گذشته الغا شده‌بود.

وی ادامه داد: پذیرش این دانشجویان به منزله فروش مدرک به طبقه مرفه جامعه و تبعیض مالی در توزیع منابع علمی و آموزشی است و به دلایل مختلف از جمله حفظ ارزش برند و اعتبار دانشگاه صنعتی شریف، بعضی از دانشجویان دانشگاه به تصمیم فعلی مبنی بر راه‌اندازی دوباره پردیس مخالف هستند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف افزود: روند پولی‌سازی آموزش در دانشگاه‌های کشور با سرعت بالایی در حال رخدادن است و این زنگ خطری برای تمام دانشجویان کشور که دغدغه کاهش اختلاف طبقاتی و جلوگیری از تبعیض و بی‌عدالتی در دستگاه‌های دولتی و موسسات آموزشی را دارند، محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: جذب دانشجویان پردیس در دانشگاه شریف در حالی اتفاق می‌افتد که بنا بر اطلاعات منتشر شده تمام شهریه دریافتی از این دانشجویان در حدود ۲ درصد از بودجه سالانه اسمی دانشگاه صنعتی شریف است.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: آیا جذب ۲ درصد بودجه بیشتر برای دانشگاه ارزشمندتر از تخریب اعتبار و برند شریف است، آیا دید بلندمدت برای حفظ و اعتلای جایگاه کشوری و جهانی دانشگاه بین مدیران دانشگاه صنعتی شریف وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه مسئولین دانشگاه قصد دارند در مسیر کالایی سازی آموزش بیش از پیش جلو بروند و در سال‌های آینده ممکن است درصد پذیرش دانشجویان پردیس در دانشگاه از درصد دانشجویان عادی بیشتر شود.

شهیدی در پایان گفت: این روند کاملا در تضاد با قانون اساسی و خواسته دانشجویان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 19 مرداد 1398 ، کدخبر: 409679 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین