پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۲۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
بانک پاسارگاد در تیر ماه درآمد تسهیلات اعطایی یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومانی ساخته است و به سپرده‌های سرمایه‌گذاری، سود ۹۴۰ میلیارد تومانی اعطا کرده است. بنابراین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در تیر ماه ۲۳۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین ماهانه چهار ماه اول ۹۸ بالاتر است.
شعارسال:تراز درآمدی بانک پاسارگاد در تیر ماه ۲۳۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین ماهانه چهار ماه اول ۹۸ بالاتر است.

بانک پاسارگاد در تیر ماه درآمد تسهیلات اعطایی یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومانی ساخته است و به سپرده‌های سرمایه‌گذاری، سود ۹۴۰ میلیارد تومانی اعطا کرده است. بنابراین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در تیر ماه ۲۳۰ میلیارد تومان است.

بانک پاسارگاد در ۴ ماه اول سال ۹۸، درآمد تجمیعی حاصل از تسهیلات اعطایی چهار هزار و ۴۶۶ میلیارد تومانی ساخته است و در این بازه زمانی، به سپرده‌های سرمایه‌گذاری سود سه هزار و ۶۲۸ میلیارد تومانی اعطا کرده است. بنابراین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در دوره چهار ماهه منتهی به خرداد ۹۸ مبلغ ۸۳۸ میلیارد تومان است.

تراز درامدی وپاسار در تیرماه بالاتر از میانگین ماهانه

تراز درآمدی بانک پاسارگاد در در تیر ماه به ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین تراز درآمدی بانک پاسارگاد در چهار ماه اول سال ۹۸ مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان است. بنابراین بانک پاسارگاد با تراز درآمدی ۲۳۰ میلیارد تومانی بالاتر از میانگین ماهانه در چهار ماه تراز درآمدی ساخته است. اما تراز درآمدی بانک پاسارگاد در تیرماه پایین‌تر از خرداد ماه است. تراز درامدی بانک پاسارگاد در خرداد ماه ۲۸۳ میلیارد تومان است که در تیر ماه به ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است. دلیل کاهش تراز درآمدی وپاسار در تیر ماه، با توجه به ثبات نسبی در هزینه‌های بانک طی دوره‌های ماهانه، کاهش درآمد بانک موجب کاهش تراز درامدی وپاسار شده است. اما با این وجود درآمدهای وپاسار نسبت به هزینه‌ها برتری دارد که نشان از عملکرد بهینه بانک در جذب منابع و تخصیص منابع می‌باشد.
درآمد
وپاسار ۷درصد از منابع را تخصیص داده است

بانک پاسارگاد در دوره چهار ماهه منتهی به خرداد ۹۸ مبلغ ۶۳۷ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان سپرده جذب کرده است که برساس گزارشات ماهانه، بخش کوچکی از این مبلغ را سپرده‌های کوتاه مدت تشکیل می‌دهند و بخش اعظم سپرده‌ها را با سر فصل سایر سپرده‌ها ذکر کرده است. سپرده‌ها به عنوان، منابع درآمدی بانک نقش اصلی را در بانک ایفا می‌کنند و در صورت افزایش این مبالغ بانک می‌تواند با تخصیص منابع به افزایش درآمد مشاع روی آورد. اما بررسی میزان تسهیلات اعطایی بانک در دوره چهار ماهه حای از ان است که بانک پاسارگاد مبلغ ۴۴ هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان از منابع را تخصیص داده است که در واقع ۷% از کل منابع دریافت شده طی دوره است.
درآمد
نکات گزارش ماهانه وپاسار

تراز درآمدی: مهمترین نکته گزارشات ماهانه بانک پاسارگاد مثبت بودن تراز درآمدی بانک است که موجب می‌شود سهم بانک از درآمد مشاع در سال مالی افزایش یابد.

درصد تسهیلات به سپرده: بانک درصد کمی از سپرده‌ها را به پرداخت تسهیلات اختصاص داده است که این عامل گرچه موجب می‌شود به طور کلی درآمد بانک را تحت تاثیر قرار دهد اما بانک می‌تواند با تخصیص کارای منابع در شرایط رکود اقتصادی مانع از افزایش افزایش مطالبات مشکوک الوصول شود.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رادیو سهام،تاریخ انتشار:16مرداد1398،کدخبر:253312،radiosaham.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
1
بانک مطمئنی است این پاسارگاد خصوصا برای ما که سنی از ما گذشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
شفاف سازی که بانک داره بسیار قابل تقدیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین