پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
دیده‌بان دولتی ناظر ارتباطات روسیه، از شرکت گوگل خواسته تا از تبلیغ "رویدادهای گسترده غیر قانونی" در شبکه یوتیوب خودداری کند.
شعارسال:دیده‌بان دولتی ناظر ارتباطات روسیه، از شرکت گوگل خواسته تا از تبلیغ "رویدادهای گسترده غیر قانونی" در شبکه یوتیوب خودداری کند.

ده‌ها هزار نفر از معترضان روسی، روز شنبه دست به انجام بزرگترین تظاهرات سیاسی روسیه در هشت سال اخیر (به گفته ناظران) زدند؛ این تظاهرات در پاسخ به سرکوب درخواست برگزاری "انتخابات آزاد" در مجلس قانون‌گذاری مسکو انجام گرفت. بسیاری از کانال‌های یوتیوب، این رخداد را به صورت زنده پوشش می‌دادند.

دیده‌بان ناظر دولت روسیه، اظهار داشته که بعضی از اشخاص حقوقی، اقدام به خرید ابزارهای آگهی یوتیوب کرده‌ بودند تا دست به پخش گسترده اطلاعات درباره "اعتراضات گسترده غیر قانونی" -به خصوص اعتراضاتی که با هدف مختل کردن روند انتخابات برگزار شده بود- بزنند.

به گفته این دیده‌بان دولتی، شرکت گوگل در پایبندی به درخواست "عدم دخالت در امور حاکمیت" و "تاثیرگذاری متخصمانه بر روند انتخابات دموکرات" روسیه، ناموفق بوده است؛ اگر این شرکت از تبلیغ ‌[این‌چنین] رویدادها بر روی پلتفرم‌هایش خودداری نکند، روسیه حق دارد تا پاسخی درخور بدهد.

سخنگوی شرکت گوگل در روسیه، اظهاری در این خصوص نکرده است.

مسکو، پیش‌تر نیز سابقه اعمال فشار بر گوگل را داشته است. این شرکت، یکی از رقبای اصلی سیستم جستجوگر روسی "یاندکس" به شمار می‌رود.

این کشور در اواخر سال ۲۰۱۸، گوگل را به دلیل عدم پاسخ به درخواست قانونی‌ دولت روسیه مبنی بر حذف برخی نتایج جستجو، به پرداخت حدود ۷.۶ هزار دلار جریمه کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار21 مرداد 98، کدخبر: 98052110323، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین