پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور زمان احتمالی معرفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رای اعتماد را اعلام کرد.

شعار سال: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت‌ دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رای اعتماد، گفت: مطالعات روی گزینه‌های آموزش و پرورش را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پس از رایزنی‌های به 5 الی 6 گزینه رسیده‌ایم، ادامه داد: امیدوارم در نیمه اول شهریور گزینه مورد نظر به مجلس معرفی شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مذاکره با اروپا مذاکرات جدی‌تری شده در کنار این مذاکرات صحبت‌هایی شده که بتوانیم به چارچوب‌هایی برسیم، و امیدواریم به بهره‌مندی از منافع برجام برسیم. اگر به جمع‌بندی نرسیم گام سوم را انجام می‌دهیم و در آن تردیدی نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند و آیا تحریم‌های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می‌شود؟ گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید حضور می‌یابند، من در مورد محدودیت‌ها چیزی نشنیدم، از طرفی هم آنچه که مربوط به آقای ظریف است امیدوارم به گونه‌ای باشد که در جلسه سازمان ملل حضور یابند و فکر کنم این جزو حقوق کشورها مخصوصا وزیر خارجه است که بتواند در جلسات مهم سازمان ملل شرکت کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره شرایط مردم کشمیر تصریح کرد: موضع ما درباره همه مسلمانان این بوده که باید تلاش کنیم حقوق مسلمین در جایی که زندگی می‌کنند حفظ شود. موضوع کشمیر یک موضوع اختلافی بین هند و پاکستان است و ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم و همواره نیز به این دو کشور توصیه خویشتن‌داری کرده‌ایم؛ خصوصا برخورد هند با مسلمانان کشمیر باید مبتنی بر احترام و تأمین حقوق‌شان باشد.امیدواریم تنش میان این کشورها به سرعت کاهش یابد.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا آزادی نفتکش ایرانی توقیف‌ شده در سواحل جبل الطارق صحت دارد؟ گفت: از روزی که این نفتکش توقیف شده، وزارت امور خارجه اقداماتی را آغاز کرده و روند مذاکرات در حال انجام است، تمام اسناد مورد نیاز به دادگاه جبل الطارق ارسال شده و این دادگاه در حال بررسی است. فکر می‌کنم روند مثبتی در حال طی شدن است و امیدوارم نتیجه‌ای که دنبال آن هستیم حاصل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 23 مرداد 98، کد مطلب: 2075393: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین