پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۸۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
دکتر عزیزالله حبیبی رییس دانشگاه خوارزمی به مهمترین چالش‌های پیش روی فعالیت‌های بین المللی دانشگاه‌ها و به خصوص دانشگاه خوارزمی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر دانشمندان، محققین، اساتید و دانشجویان ما فعالیت‌های بسیار خوبی در عرصه بین المللی انجام داده‌اند اما به دلیل فشارهای ناشی از تحریم‌های آمریکا، ادامه این فعالیت‌ها با چالش‌هایی مواجه شده است. امیدواریم با رونق تبادلات بین دانشگاهی این مشکلات کاهش پیدا کنند.
شعار سال :رییس دانشگاه خوارزمی بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای تسهیل تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید تسهیلات اداری، پولی، بانکی و همچنین تسهیلات مرتبط با اخذ ویزا برای توسعه تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌ها فراهم شود تا بتوانیم در این عرصه فعالیت‌های خود را توسعه دهیم.

دکتر عزیزالله حبیبی ضمن بیان این مطلب به مهمترین چالش‌های پیش روی فعالیت‌های بین المللی دانشگاه‌ها و به خصوص دانشگاه خوارزمی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر دانشمندان، محققین، اساتید و دانشجویان ما  فعالیت‌های بسیار خوبی در عرصه بین المللی انجام داده‌اند اما به دلیل فشارهای ناشی از تحریم‌های آمریکا، ادامه این فعالیت‌ها با چالش‌هایی مواجه شده است. امیدواریم با رونق تبادلات بین دانشگاهی این مشکلات کاهش پیدا کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین سازوکار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه‌ها این است که ما بتوانیم در داخل کشور تسهیلات اداری، پولی، بانکی و همچنین تسهیلات مرتبط با اخذ ویزا را فراهم کنیم که متاسفانه در حال حاضر این موضوع با چالش‌هایی مواجه است.

رئیس دانشگاه خوارزمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ دانشجوی خارجی از ۱۰ کشور در دانشگاه خوارزمی مشغول تحصیل هستند و امیداوریم آمار این دانشجویان در سال جاری افزایش پیدا کند.

دکتر حبیبی تاکید کرد: موضوع توسعه علمی به جا و مکان مرتبط نمی‌شود هر اندازه تبادل و همکاری‌های علمی در سطوح مختلف اعم از مباحث علمی، تحقیقاتی  و تئوری و فناورانه گسترش پیدا کنند قطعا هم نیروهای بهتری در کشور تربیت می‌شوند و هم این که به فناوری و علم روز تجهیز خواهند شد ضمن این که اثربخشی این فعالیت‌ها نیز در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی خاطر نشان کرد: مسلما یکی از راه‌های توسعه این نوع تبادلات تبادلات دانشجویان  و اساتید بین دانشگاه‌های خارجی است که دانشگاه‌های کشور در این عرصه نیز ورود کرده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه خوارزمی به عنوان هماهنگ کننده همکاری‌های دانشگاه‌های داخل با دانشگاه اتریش پیشنهاد داده تا ۱۵ بورس از سوی این دانشگاه به دانشجویان کشور اتریش به منظور حضور در دوره‌های آموزشی مطالعات اسلامی، زبان و ادبیات فارسی و همچنین حقوق اسلامی اعطا خواهد کرد و این پیشنهاد را با جدیت پیگیری می‌کنیم. ضمن اینکه پیشنهاد داده‌ایم دفتر مشترک پیگیری همکاری‌های دانشگاه‌های دو کشور در ایران و اتریش راه‌اندازی شود تا این فعالیت‌ها با جدیت پیگیری شوند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:29مرداد1398،کدخبر:98052914001،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
موضوع توسعه علمی به جا و مکان مرتبط نمی‌شود هر اندازه تبادل و همکاری‌های علمی در سطوح مختلف اعم از مباحث علمی، تحقیقاتی و تئوری و فناورانه گسترش پیدا کنند قطعا هم نیروهای بهتری در کشور تربیت می‌شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین