پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۲۸۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
رئیس صندوق رفاه دانشجویان، عسر و حرج و تحصیل خارج از کشور را دو دلیل بدهکاری ۸۸ میلیارد تومانی دانش‌آموختگان به این صندوق اعلام کرد و گفت: راه اندازی کمپین بخشودگی بدهکاران در حال بررسی است.
شعارسال: کمپین بخشودگی دانشجویان بدهکار سال گذشته در دو نوبت شهریور و بهمن ماه از سوی صندوق رفاه دانشجویان فعال شد.

با برگزاری و اجرای طرح بخشودگی در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات معوق و جاری صندوق رفاه دانشجویان وصول شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۰۱ درصد رشد داشت.

مجموع درآمد صندوق رفاه دانشجویان در مدت زمان برگزاری طرح بخشودگی، مبلغ ۷۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که این رقم وصولی در نوع خود رکورد چشمگیری بود.

درآمد پیش بینی در بودجه سال ۹۷ صندوق رفاه دانشجویان مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بود که با پایان یافتن این کمپین در سال ۹۷ به ۴۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

دانش آموختگان مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان به این صندوق بدهکار بودند و در این کمپین ۵۲ هزار و ۷۱۳ دانش آموخته بدهی خود را پرداخت کردند.

دانش‌آموختگان با بازپرداخت ۵۰ درصد از اقساط معوقشان از بخشودگی مابقی بدهی خود برخوردار شدند.

«ناصر مطیعی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اخبار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره احتمال راه اندازی این کمپین در سال ۹۸ اظهارداشت: راه اندازی دوباره این کمپین در حال بررسی است؛ هر چند در کمپین های مختلف اطلاع رسانی کافی به دانش آموختگان بدهکار شد.

وی به دلایل عدم حضور این تعداد از دانش آموختگان بدهکار در کمپین بخشودگی اشاره کرد و گفت: آنها احتمالاً در عسر و حرج بسر می برند یا برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته اند و دسترسی برای پرداخت بدهی خود به این صندوق ندارند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: پس از پایان بررسی ها، این کمپین ها را برای باقی مانده دانش آموختگان بدهکار و به منظور دریافت مطالبات معوقه فعال می کنیم.

مطیعی خاطرنشان کرد که مطالبات ۸۸ میلیارد تومانی این صندوق از دانش آموختگان بدهکار، رقم قابل توجهی است و به این مبلغ برای ارائه وام به سایر دانشجویان نیاز است.

وی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان مکلف به پیگیری این موضوع و وصول مطالبات است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 30 مرداد 1398 ، کدخبر: 83445107 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
به جای تحلیل کردن راهکار ارائه بدید راهکار درست و درمون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین