پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظفند در سه سال قانون انتشار دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را اجرا کنند.

شعار سال: علی جنتی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاهراه و شهرسازی که به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مصلی تهران انجام شد،در جمع خبرنگارانگفت: بر بحث اطلاع رسانی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات تاکید دارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه قانون انتشار دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما آئین‌نامه‌های اجرایی آن هنوز آماده نبود، افزود: سال گذشته آئین‌نامه‌های اجرایی این قانون را در هیات دولت تصویب کردیم و کمیسیون مربوطه آن نیز تشکیل شد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و حتی بخش خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، موظف اند در سه سال این قانون را با استفاده از انتشار اطلاعات خود در سایت‌های اطلاع رسانی به مردم ارائه دهند.

جنتی با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی از وزارتخانه های پیشتاز در این حوزه است، افزود: این وزارتخانه علاوه بر دستاوردهایی که در حوزه‌های مسکن و حمل و نقل داشته، در حوزه انتشار اطلاعات هم موفق عمل کرده است. آنچه از نظر ما مهم تلقی می‌شود، رعایت حقوق شهروندی است که با توجه به علاقه شخص دکتر آخوندی به این موضوع، قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات به خوبی در وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حالحاضر شهروندان می توانند بخش عمده ای از این خدمات را از طریق سامانه های ارتباطی اینترنتی و برنامه های موبایلی دریافت کنند که کار ارزنده ای است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار جمعه ۸ آبان 1394، كد مطلب: 2953643: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
آقای جنتی دارد شوخی میکند احتمالا ؛ دسترسی آزاد اطلاعات هیچوقت صورت نگرفته در این کشور
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
اونا حتی حاضر نشدند حقوق خودشونو بعد اینهمه حرف حدیث بگن چه برسه بقیه چیزا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین