پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
علیرضا پناهیان، اخیرا اظهارات تندی را علیه نمایندگان مجلس مطرح کرده و گفته بود«مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده،در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون سوءاستفاده میکنند. چرا با شفاف سازی رای تان در مجلس مخالفت می کنید؟ بگویید چه غلطی می‌کنید!»

شعارسال: حشمت الله فلاحت پیشه در توئیتی صریح پاسخ توهین های پناهیان به نمایندگان مجلس را داد و او را «منبرنشین های پاکتی» خطاب کرد.

علیرضا پناهیان، اخیرا اظهارات تندی را علیه نمایندگان مجلس مطرح کرده و گفته بود«مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده،در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون سوءاستفاده میکنند. چرا با شفاف سازی رای تان در مجلس مخالفت می کنید؟ بگویید چه غلطی می‌کنید

اظهارات این روحانی تندرو با انتقاداتی همراه شد، آنچه که حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توئیتی نوشته است؛

شخصا با مصاحبه های هر روزه ام، هیچ رای پنهانی نداشته ام اما باید به حال و روز مجلس ایران گریست که برخی منبرنشین های پاکتی اینگونه بی ادبانه به آن توهین می کنند. کاش خودشان جهت روشنگری ملت شفاف بگویند برای پراکندن این عربده های غیراخلاقی، پاکت چند میلیونی دریافت می کنند؟

توییت رحیمی نماینده تهران در پاسخ به اظهارات پناهیان: از ارکان نظام دم می زنند و هر بار به یک رکن می تازند.

فرید مدرسی روزنامه نگار: گفتار آقای پناهیان در اهانت به مجلس کنونی طبیعی است؛ هم با پیشینه‌اش همخوان است و هم با شخصیت‌اش.

واکنش صادقی نماینده تهران به اظهارات پناهیان:

شفافیت از لوازم دموکراسی است؛ عربده‌کشی برای شفافیت از جانب اشخاصی که به سینه‌زنی برای تمامیت خواهی شهره اند بیشتر به جوک شباهت دارد.

عباسی: فرد توهین کننده به مجلس مفهوم دو فوریت را نمی شناسد

اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توهین یکی از سخنرانان به مجلس در خصوص عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت آراء، گفت: چنین اظهار نظرهای غیر کارشناسی یا غیر قانونی بوده، چرا که به منزله بی اطلاعی از آیین نامه داخلی مجلس و قانون اساسی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با بیان اینکه هر سازمان، نهاد و دستگاه اجرایی بر اساس قانون اداره می شود، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس آیین نامه داخلی اداره می شود، با این حال افراد می توانند برای ارتقاء امور پیشنهادهایی داشته باشند و اینکه بخواهند موضوع را در قالب انتقاد، توهین یا تخریب مطرح کنند بر خلاف اخلاق، شخصیت، روش و منش است.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به عدم اطلاع سخنران توهین کننده به قوه مقننه از موضوع عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت گفت: فردی که به مجلس شورای اسلامی توهین کرده، با مفهوم دو فوریت آشنا نبوده است. زیرا نمایندگان با اصل طرح شفافیت مخالفت نکردند؛ بلکه به فوریت آن رای ندادند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ۲ ماده ۱۵۶ آیین نامه داخلی مجلس اضافه کرد: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، اصل بر عادی بودن رسیدگی طرح ها یا لوایح است و نمایندگان تنها هنگامی به دو فوریت یک طرح یا لایحه رای می دهند که جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت ضرورت داشته باشد. باعث تعجب است افرادی که از اصل موضوع بی اطلاعند و با آیین نامه داخلی و اولویت طرح ها و لوایح آشنا نیستند، در این امور اظهار نظر و بلکه به مجلس توهین می کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اکنون در مجلس بین سلیقه های سیاسی با این که اختلاف نظرهایی وجود دارد تعامل برقرار است و همه در کنار هم کار می کنیم، اما برخی دوست دارند در مجلس درگیری و تنش باشد، خوشبختانه اکنون عقلانیتی بر مجلس حاکم است و همه طیف های سیاسی در کنار هم کار می کنند.

وی یادآورد شد: در بحث مهم و استراتژی نظام که برگرفته از حاکمیت نظام بوده یکپارچگی مشهود می شود، مثل موضع گیری علیه رفتارهای آمریکا یا تحریم سپاه که نمونه بازر یکپارچگی در مجلس است.

عباسی توصیه کرد: به همه کسانی که به مجلس نقد دارند چه کسانی که تریبون در اختیار دارند چه کسانی که چنین امکانی ندارد توصیه می شود نقد منصفانه بر عملکرد مجلس داشته باشند، این موضوعی اشکالی ندارد ما کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی داریم که این مسائل را بررسی می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: اما اینکه توهین آمیز برخورد کنند و به شکلی به دنبال آن باشد که تفرقه ایجاد شود به نظر می رسد خلاف مصالح کشور است، اکنون اجماع و اراده ملی وجود دارد تا از تحریم های ظالمانه دشمنان براساس استراتژی مقام معظم رهبری عبور کنیم.

پورمختار: تعرّض یک سخنران به مجلس قابل قبول نیست

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: نقد رفتار یا نظر نمایندگان ایرادی ندارد اما هیچ توهینی تحمل نمی شود زیرا به موجب آن نهاد برخاسته از آراء مردم زیر سوال می‌رود. رفتار این سخنران نیز درست نبوده زیرا تعرض به قوه مقننه محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اظهارات امام راحل(ره) درباره اینکه مجلس در رأس امور است، افزود:نمایندگان مجلس بر اساس قانون اساسی در رأی دادن و اظهارنظر آزاد هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان در حال حاضر بر اساس قانون و مصلحت جامعه تصمیم می‌گیرند، اما می‌توانند به موجب رأی مثبت یا منفی که می‌دهند مستندات نظر خود را اعلام کنند.

نانواکناری: بی اطلاعی از مفهوم دو فوریت، زمینه ساز توهین یک سخنران شد

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات و توهین یکی از سخنرانان به قوه مقننه، گفت: سخنرانان و افراد صاحب تریبون حق ندارند در سخنانشان و موضع گیری ها از حرف های رکیک، بی ادبانه و زشت استفاده کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر افراد سخنانشان را مستدل و منطقی مطرح کنند حتما دلسوزانه خواهد بود اما در غیر این گونه اهانت ها پذیرش و تحمل نمی شود.

صاحبان تریبون نباید از ادبیات توهین آمیز نسبت به همدیگر استفاده کنند

وی با اشاره به اهمیت جایگاه منبری ها، صاحبان تریبون و افراد متدین، ادامه داد: افرادی که به اقتدار نظام و منافع ملی اعتقاد دارند، باید انتقادات را از یکدیگر بپذیرند و از ادبیات توهین آمیز نسبت به همدیگر استفاده نکنند؛ در واقع چنین مسائلی در شان و شخصیت انسانی نیست و افراد هم قبول ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید اذعان کرد اظهارات خارج از نزاکت از سوی افکار عمومی پذیرفته نمی شود.

اظهارات خارج از نزاکت از سوی افکار عمومی پذیرفته نمی شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با یادآوری اینکه مساله شفافیت آراء نمایندگان در نوبت بررسی است و فقط دو فوریت آن رای نیاوره و سخنرانی که به مجلس توهین کرده، از این موضوع بی اطلاع بوده است، خاطر نشان کرد: چنین سخنانی که نسبت به قوه مقننه مطرح شده موجب وهن مجلس شورای اسلامی می شود زیرا ارکان نظام را تضعیف می کند.

کاتب: توهین به کارگزاران نظام در ادب حسینی جایی ندارد

غلامرضا کاتب با اشاره به اظهارات هتاکانه یکی از سخنرانان تهران به مجلس و نمایندگان گفت: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که وحدت و انسجام بیش از گذشته اهمیت دارد و حفظ نظام که به گفته امام راحل از اوجب واجبات است، با وحدت محقق می شود.

وی افزود: احترام کارگزاران نظام و صیانت از ارکان حکومت جمهوری اسلامی یعنی قوای سه گانه بر همه کسانی که به نوعی صدا و تریبون دارند، واجب است.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با انتقاد از ادبیات تند به کار رفته در سخنرانی یکی از سخنرانان مشهور بیان کرد: توهین حتی بنا به حق گویی و انتقاد صحیح پذیرفته نیست و بی شک هر کسی برای بیان نظر و انتقاد خود بخواهد توهین و هتاکی کند، از ادبیات شیعه و از ادبیات حسینی به دور است، چرا که مکارم اخلاق و رعایت حرمت کارگزاران نظام اسلامی همواره مورد تاکید پیامبر(ص) و ائمه (ع) بوده است.

کولیوند: رهبر انقلاب حتما از هتاکی به قوای نظام آزرده می شوند

محمدجواد کولیوند با اشاره به توهین یکی از سخنرانان به مجلس، تصریح کرد: نمی شود به بهانه مخالفت با عملکرد عده ای قلیل و یا عدم تصویب دو فوریت یک طرح به کل قوه مقننه توهین کرد و آن را زیر سوال برد.

وی افزود: انتقاد آداب خود را دارد و توهین و هتاکی با انتقاد و اشکال متفاوت است و کسی حق ندارد که به خاطر یک عملکرد مانند عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت آرا از تریبون های رسمی هرچه می خواهد علیه مجلس توهین کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد:پیامبر ما پیامبر اخلاق و ادب بود و اگر کسی به هر بهانه ای و در هر جایگاهی از این حدود عدول کند، راهی بر خلاف راه پیامبر (ص)و ائمه اطهار (ع) در پیش گرفته است و به اعتقاد من رهبری معظم انقلاب از این گونه هتاکی ها به مجلس و دیگر قوای نظام راضی نبوده و حتما آزرده خاطر می شوند.

لحن سخنرانی دور از شأن مراسم روضه اباعبدالله (ع) بود، لذا امیدواریم از نمایندگان عذرخواهی کند.این نحوه بیان و به کار بردن عباراتی چون احمقانه و غیره جای بحث دا‌رد، زیرا در شأن روضه اباعبدالله(ع) نیست.

مخاطبان را عزادارن سیدالشهدا تشکیل می‌دهند که برای در جریان قرار گرفتن بحث روشنگری و مشی امام حسین(ع) به این مراسم رفتند. امام حسین(ع) وقتی با لشکر عمر روبه رو شد فرمودند که به چه جرمی خون مرا حلال می‌دانید، در واقع با مخاطب با زبان منطق و به دور از احساس صحبت کردند بنابراین ما هم در جلسات روضه باید ذهن مخاطب را پرسشگر کنیم و به صورت یک طرفه و تحت تاثیر هیجانات صحبت نکنیم.

طرح شفافیت آرا چند بار در مجلس مطرح شده است، من به عنوان یکی از موافقان تاکید دارم که این کار باید انجام شود زیرا در مجلس نمایندگان آمریکا و بسیاری از پارلمان‌ها حتی افغانستان و نیجریه رای گیری شفاف است و این شفافیت به رفع مشکلات در جامعه کمک می‌کند و رای اشتباه نمایندگان نیز جلوگیری می‌شود.

نحوه سخنان آقای پناهیان درباره عدم تصویب دوفوریت طرح شفافیت آراء، دور از اعتدال بود لذا امیدواریم این موضوع را حل و عذرخواهی کند.

فرهنگی: بیانات موهن سخنران مشهور، ضد شفافیت است

محمدحسین فرهنگی در واکنش به اظهارات یکی از سخنرانان درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس، گفت: عدم تصویب دو فوریت یک طرح، جنبه‌های مثبت و منفی دارد که نمایندگان موافق و مخالف در خصوص آن از تریبون مجلس نظر خود را اعلام کردند، هیچ فردی نباید با ادبیات توهین آمیز در خصوص صحبت مخالفان اظهارنظر کند و به طور کلی نباید غیر کارشناسانه و سیاه و سفید به موضوع نگاه کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اظهارنظر و دلایل مخالفت با رد دوفوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان باید شنیده شود و باید از بیان صحبت‌های توهین آمیز یا تحقیرآمیز پرهیز کرد.

فرهنگی یادآور شد: مخالفان حق دارند که دلایل و مستندات خود را مطرح کنند و پاسخ این سخنان تند و توهین آمیز را بدهند، زیرا ما به دنبال ایجاد فضایی نیستیم که به بهانه شفافیت، نمایندگان جرأت مخالفت با یک طرح یا لایحه را نداشته باشند و این شیوه اتفاقا بر خلاف اصل شفافیت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، معتقد است:

هیات رئیسه مجلس به شکل کارشناسانه باید توهین این سخنران را بررسی و در صورت صلاحدید به جهت توهین به جایگاه مجلس و نمایندگان پاسخ وی را بدهند.

جعفرزاده ایمن آبادی: سخنران هتاک معنای دو فوریت را نمی داند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توهین یکی از سخنرانان به مجلس در خصوص شفافیت آراء، گفت: مجلس هیچ وقت با شفافیت مخالف نکرده، ایشان از روی بی اطلاعی از اصل تصمیم گیری مجلس و ناآگاهی از عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت این حرف را زده است، چرا که مجلس تنها با دو فوریت طرح شفافیت آراء مخالفت کرده بود، زیرا تصویب دوفوریت، مطابق آیین نامه داخلی مجلس ، صرفا مربوط به جلوگیری از ضرورت وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت است، نه موارد دیگر.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این سوال را مطرح کرد: چطور شده یک مرتبه یادشان افتاده بعد از ۴۰ سال باید رای نمایندگان شفاف سازی شود؟ بد نیست بگویند چرا در ۹دوره قبلی چنین مطالبه ای وجود نداشت و سکوت کرده بودند؟

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان این موضوع که آیا قرار است فقط رای نمایندگان مجلس شفاف باشد، اظهار داشت: بنده با شفافیت آراء مخالف نیستم، ولی می خواهم بگویم یک بام دو هوا و ۱۰ هوا نمی شود مدعی شفافیت بود،سخنران توهین کننده به خانه ملت توضیح دهد که چرا اعتراض به عدم شفافیت سایر مجامع و مجالس ندارد؟ آیا در این که رای مجامعی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبرگان، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی شفاف نیست، مشکلی وجود ندارد؟

وی با اشاره به پخش مذاکرات صحن علنی مجلس از رادیو، عنوان کرد: تمام مذاکرات مجلس به طور زنده از رادیو پخش می شود، بخش های مهم مجلس از برنامه های خبری صدا و سیما پخش می شود، اما برخی مجامع هستند که بعد از گذشت چند سال نمی توانیم به متن و حتی خلاصه مذاکرات آنها دسترسی پیدا کنیم، آیا این مجامع نیاز به شفاف سازی ندارد؟

کمالی پور: با سخنران هتاک برخورد قضایی شود | منبر امام حسین (ع) جای هتاکی نیست

یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات و توهین یکی از سخنرانان به قوه مقننه، گفت: فلسفه قیام عاشورا برون رفت از یک سلسله تحجرگرایی زمان بود که متاسفانه تا امروز ادامه دارد؛ قیام سیدالشهداء (ع) مبارزه با جهالتی بود که عامل ریا، تزویر، دروغ، تهمت و افترا بود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از اهداف امام حسین (ع) اصلاح رفتار امت جدشان و امر به معروف و نهی از منکر بوده است؛ بنابراین اگر امام حسین (ع)، اهل بیت خودشان را به مسلخ‌ عشق می برند تا موجب اصلاح رفتار امت شوند باید از این امر درس بگیریم.

آزادمردی به معنای تهمت نزدن و پرهیز از دروغ است

وی ادامه داد: امام حسین(ع) خطاب به آل اباسفیان و مردم کنونی فرمودند "اگر دین ندارید، آزاده باشید"؛ در واقع آزادمردی به معنای تهمت نزدن و پرهیز از دروغ است که متاسفانه امروز گاه شاهد آن هستیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه انتقاد جایگاه خودش را دارد و باید در مسیر خودش انجام شود، تصریح کرد: هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام اسلامی توهین کند و موجب تخریب و وهن آن شود.

نمایندگان بنا به ذات قوه مقننه در تصمیم گیری آزادند

کمالی پور اعتقاد دارد نمایندگان در تصمیم گیری ها آزاد هستند و ذات عملکرد قوه مقننه طبق چنین اقتضا دارد، از این رو قرار نیست منتخبان ملت برای هر تصمیمشان به افراد این چنینی پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه طرح اظهارات کنایه آمیز و تخریب یک رکن نظام امری محکوم بوده و باید در مراجع ذیصلاح قضایی رسیدگی شود، گفت: با سخنران هتاک قطعا باید برخورد شود، زیرا منبر امام حسین (ع) جای تخریب نیست.

منبر امام حسین (ع) جای تخریب نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد طرح سخنان موهن علیه قوه مقننه قابل پیگیری قضایی بوده و دستگاه قضایی و همچنین هیات رییسه مجلس که وظیفه صیانت از نمایندگان و قوه مقننه را به عهده دارند، باید به طور جدی به این موضوع ورود کنند.

امیرحسنخانی: پناهیان جوگیر شد

محمدرضا امیرحسنخانی عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توهین یکی از سخنرانان به مجلس در خصوص عدم تصویب دوفوریت طرح شفافیت آراء،گفت: نمایندگان مشکلی با اصل شفاف کردن آراء ندارند.

هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اظهار داشت: جلسات علنی مجلس از رادیو به صورت زنده پخش می شود و همه مردم می توانند اتفاقات مجلس را دنبال کنند، حتی از نشست و برخاست نمایندگان عکس می گیرند و در رسانه ها و فضای مجازی پخش می کنند.

نماینده مردم فردوس در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از رویه سخنران مشهور برای طرح انتقاد، بیان داشت: بیان انتقاد با توهین تفاوت دارد، اینک با ادبیات نادرست مجلس را که باید در رأس امور باشد، زیر سوال می ببرند، حرکت درستی نیست.

وی با تاکید براین که باید جایگاه و حرمت مجلس و سایر ارکان نظام حفظ شود، گفت: دلیلی وجود ندارد که واعظی بر منبر احترام مجلس را نگه ندارد، اگر به نماینده ای، رفتاری و یا سخنانی انتقاد دارند می توانند مطرح کنند اما اینکه کل مجلس را زیر سوال می ببرند و به آن توهین کنند، پسندیده نیست.

امیرحسنخانی در پایان گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه توهین به مجلس به هیچ وجه و از سوی هیچکس قابل پذیرش نیست، تاکید کرد: نباید احترام یک قوه زیر سوال برود، در واقع باید حرمت و جایگاه مجلس حفظ شود چه من نماینده باشم چه نباشم، به نظر می رسد سخنران مورد نظر جوگیر شده و گرنه همه وعاظ حرمت قوای سه گانه را حفظ می کنند.

قاضی پور: توهین به مجلس توهین به تمام اقوام و ملت ایران است

نادر قاضی پور در واکنش ها به توهین یکی از سخنرانان علیه مجلس گفت:"کل یوم عاشورا کل ارض کربلا"، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) است و ما باید به آزادگی و فرهنگ غنی امام حسین(ع) عمل کنیم و الگوی خود را آقا اباعبدالله الحسین(ع)قرار دهیم.

وی افزود: نمایندگان مجلس در این ایام لباس سیاه بر تن می کنند، ما عاشورا را دوست داریم و به عظمت آن اعتقاد داریم و نمایندگان مجلس به قداست این روزها اعتقاد و باوردارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: من از آقای پناهیان می پرسم که مرجع تقلید شما چه کسی است؟ اگر حضرت امام (ره) است که ایشان فرمودند که مجلس در رأس امور است. اگر مقام معظم رهبری هستند که ایشان نیز مجلس را جای مقدسی ذکر کرده اند و فرموده اند که مجلس عصاره فضائل است.

قاضی پور با بیان اینکه توهین به نمایندگان توهین به همه کسانی است که به آنها رأی داده اند، مطرح کرد: آقای پناهیان!شما به اقوام هم توهین کرده اید. شما مرجع تقلید خود را مشخص کنید.مرجع تقلید شما چه کسی است که به شما اجازه می دهد به کل ملت ایران اسلامی توهین کنید؟ توهین ها به مجلس کردید و باید از مردم و نمایندگان ملت عذرخواهی کنید.

وی افزود: همین مجلس است که احقاق حق می کند، مسائل مردم را مطرح می کند، این همان مجلسی است که رهبر فرزانه انقلاب از آن تقدیر و تشکر می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: آقای پناهیان! توهینی که شما به نماینده مجلس می کنید، هم پیگرد قانونی دارد و هم در روز قیامت باید جواب نمایندگانی را که شفاف هستند، بدهید.مجلس از قومیت های مختلفی آمده تشکیل شده است، لر، ترک، بلوچ و در مجلس مذاهب مختلف داریم . مجلس عصاره تمام قومیت های کشور ایران است، حضرتعالی به تمام آنها توهین کرده اید.

قاضی پور ادامه داد: مجلس عزاداری امام حسین(ع) محل تسویه حساب های سیاسی و شخصی نیست. اکثر نمایندگان ما مسلمان هستند و لباس مشکی در این ایام بر تن دارند و در بسیاری از مراسم های عزاداری امام حسین (ع) شرکت می کنند، عذرخواهی کردن کاری بسیار خوب و مجلس برای ملت ما جایگاهی مقدس است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم ایشان از ملت بزرگ اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عذرخواهی کند، تصریح کرد: این الفاظی که آقای پناهیان به کار می برد در شأن مردم بزرگ ایران و نمایندگان مجلس نیست.این طور صحبت کردن برای کسی که لباس پیامبر اسلام(ص) را به عنوان الگو بر تن دارد،درست نیست.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان این که مجلس ما ولایی است و نمایندگان با مذهب و قومیت های مختلف ولایتمدار هستند، تاکید کرد: نمایندگان عصاره ملت ، گوش به فرمانو جان بر کف رهبر معظم انقلاب هستند و نباید به آنها توهین شود.

مقصودی: اهانت به مجلس، نظام را دشمن شاد می کند|هر سخنرانی قانون شناس نیست

حسین مقصودیدر گفت‌وگو با خانه ملت در واکنش به اظهارات یکی از سخنرانان درباره یکی از طرحهای در حال بررسی نمایندگان مجلس ، گفت: برخی از سخنرانانی که به خصوص در میان مردم شهره هستند باید نسبت به نوع سخنان خود حساسیت بیشتری داشته باشند اما متأسفانه برخی اظهارات به گونه ای است که از آن گله مند هستیم.

اظهارات سخنرانان مجالس عاشورایی باید موجب همدلی باشد

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: سخنرانانی که بر منبر عاشورایی می نشینند باید به گونه ای صحبت کنند که سخنان آنها باعث ایجاد همدلی و اتحاد شود نه اینکه بی پروا و به بهانه امر به معروف و نهی از منکر با هر ادبیاتی به مسئولان و مدیران اهانت کنند. به خصوص که برخی از صحبت ها در شأن یک سخنران نبوده و زمینه های همدلی و اتحاد را نیز از بین می برد.

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین فردی که از حمله سخنرانان و برخی افراد به نهادهای اصلی کشور ناراحت می شود، قطعا مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: یک سخنران نباید روی منبر حسینی به گونه ای سخنرانی کند که دشمنان نظام در داخل و خارج خوشحال شوند و عناد خود را از طریق فضای مجازی نشر دهند و موجب تفرقه شوند

هر سخنرانی قانون شناس نمی شود

مقصودی در ادامه با ابراز تأسف از حمله لفظی یکی از سخنرانان به مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قطعا ایشان یک کارشناس در حوزه دینی هستند، اما باید دقت کنند که در حوزه قانونگذاری اهل فن و توجه نداشتند که مجلس صرفا دو فوریت طرح را تصویب نکرده است و طرح در جریان است؛ چنانچه ما نیز به عنوان نماینده مجلس ادعایی در حوزه کار منبری نداریم.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه اظهارات سخنران توهین کننده نسبت به مجلس شورای اسلامی را کج سلیقگی دانست و افزود: وی در حوزه خود به وظیفه اش عمل نکرده و در کنار او عده ای به تشویق این رفتار می پردازند‌. بدیهی است توهین کنندگان از عقلانیت اجتماعی و سیاسی برخوردار نیستند و قصد دارند با ادبیات خاص و غیر متعارفی یکی از ارکان نظام را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس در جهت سیاست های رهبری معظم انقلاب گام بر می داریم و اینگونه گفتار و کردار را از سوی هر کس که باشد، محکوم می کنیم.

ابطحی: توهین به مجلس در شأن مراسم روضه اباعبدالله(ع) نیست

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با انتقاد از شیوه بیان یکی از سخنرانان درباره نمایندگان، گفت: لحن وی دور از شأن مراسم روضه اباعبدالله (ع) بود، لذا امیدواریم از نمایندگان عذرخواهی کند.

شفافیت آراء نمایندگان باید پیگیری و اجرایی شود

ابطحی در ادامه به موضوع شفافیت آراء نمایندگان اشاره کرد و گفت: این طرح چند بار در مجلس مطرح شده است، من به عنوان یکی از موافقان تاکید دارم که این کار باید انجام شود زیرا در مجلس نمایندگان آمریکا و بسیاری از پارلمان‌ها حتی افغانستان و نیجریه رای گیری شفاف است و این شفافیت به رفع مشکلات در جامعه کمک می‌کند و رای اشتباه نمایندگان نیز جلوگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: سامانه رای گیری نمایندگان باید به نوعی طراحی شود که آراء در دید همگان قرار گیرد.

توهین به مجلس در شأن مراسم روضه اباعبدالله(ع) نیست

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این نحوه بیان و به کار بردن عباراتی چون احمقانه و غیره جای بحث دا‌رد، زیرا در شأن روضه اباعبدالله(ع) نیست.

وی افزود: از سوی دیگر مخاطبان را عزادارن سیدالشهدا تشکیل می‌دهند که برای در جریان قرار گرفتن بحث روشنگری و مشی امام حسین(ع) به این مراسم رفتند. امام حسین(ع) وقتی با لشکر عمر روبه رو شد فرمودند که به چه جرمی خون مرا حلال می‌دانید، در واقع با مخاطب با زبان منطق و به دور از احساس صحبت کردند بنابراین ما هم در جلسات روضه باید ذهن مخاطب را پرسشگر کنیم و به صورت یک طرفه و تحت تاثیر هیجانات صحبت نکنیم.

هیات رئیسه پناهیان را برای ارایه توضیح دعوت کند

ابطحی تاکید کرد: نحوه سخنان آقای پناهیان درباره عدم تصویب دوفوریت طرح شفافیت آراء، دور از اعتدال بود لذا امیدواریم این موضوع را حل و عذرخواهی کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وی با توجه به سابقه منبری قطعا باید از نمایندگان عذرخواهی کند ،زیرا این ادبیات درست نبود.

سلیمی: توهین به مجلس، هتاکی به ملت است

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به توهین یکی از سخنرانان مذهبی علیه نمایندگان مجلس اشاره و اظهار داشت: حضرت امام (ره) فرمودند؛ مجلس در راس امور است . قطعا این سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بیانگر این مسئله مهم است که مجلس در جایگاه رفیعی قرار دارد.

نمایندگان مجلس، نماینده همه ملت ایران هستند

وی در ادامه افزود: نمایندگان مجلس، نماینده همه ملت ایران هستند و در حقیقت هر توهینی که به نمایندگان مجلس به صورت عام صورت بگیرد؛ توهین به تمام مردمی است که به آنها رای داده اند.

هر انسانی چه سهوا و چه عمدا دچار خطا می شود

نماینده سمیرم در مجلس دهم اظهار کرد: هر انسانی چه سهوا و چه عمدا دچار خطا هایی می شود و این مسئله هم از صدر اسلام تا به الان وجود داشته است به جز ائمه معصومین که دارای عصمت هستند.

دولتمردان باید در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: واقعا اگر افرادی بخواهند به بیرون از گود تصمیم بگیرند؛ قابل تصور نیست و قطعا کسانی که از دور و بدون ورود به عرصه های کارشناسی و خدمت ،سخنانی را به زبان می آورند، خوب است وارد عمل شوند و خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

سلیمی به مشکلات موجود کشور اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس دغدغه مردم را دارند و همه مسائل و مشکلات جامعه، اعم از معیشت، اشتغال جوانان، مسکن و ... را به گوش دولتمردان می رسانند، اما باید شرایط کشور را هم در نظر داشته باشیم که با تحریم های بی سابقه ای روبه رو است، بنابراین با وجود همه مشکلات، انتظار بیشتری از دولتمردان می رود تا در جهت رفع مسائل مهم مردم گام بردارند.

نمایندگان مجلس پذیرای نقدند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در ادامه افزود: نمایندگان مجلس پذیرای نقد و گفت و گو هستند، اما مبادا که به سبب شرایط فعلی کشور برخی بخواهند مجلس را هدف و مورد توهین قرار بدهند؛ در ضمن همه نمایندگان مجلس باید پذیرای انتقاد سازنده باشند اما توهین و تخریب جایگاه مجلس، تخریب همه ملت ایران است.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری سرپوش ، تاریخ انتشار:17  شهریور 1398 ، کدخبر:980604609 www.sarpoosh.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین