پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
آخرین جلسه شورای عالی نظام پرستاری، در دوره چهارم برگزار شد.

شعارسال: اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با عنوان این مطلب که سازمان نظام پرستاری همواره به دنبال ایجاد تعامل با وزارت بهداشت بوده است، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت به دنبال ایجاد یک گفتمان کارآمد بین پرستاران و وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: تا زمانی که وزارت بهداشت از توان و ظرفیت آموزشی بیش از ۱۵۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از نیمی از کادر درمان در بالین، در گفتمان، تصمیم گیری، تصمیم سازی و کرسی های قدرت بهره مند نشود این تعاملات نتایج مثبتی در پی نخواهد داشت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه خوشبختانه سازمان و شورای عالی نظام پرستاری با حمایت و همکاری سایر انجمن ها، دانشکده ها و بدنه پرستاری در مقابل پیشنهاد و اجرای طرح های ضد پرستاری ایستادگی نمود، اظهار داشت: با توجه به ایستادگی های سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت به دنبال ادغام معاونت پرستاری با بخش های دیگر برآمد اما خوشبختانه این سازمان با همکاری و حمایت سایر نهادهای پرستاری توانست معاونت پرستاری را از یک دیسیپلین به موضوع تبدیل کند و معاونت پرستاری همانند سایر معاونت های وزارت بهداشت به عنوان معاونت مراقبت پرستاری تغییر نام داد و ثبات بیشتری پیدا کرد.

وی با اعتقاد به اینکه در دوره چهارم سازمان نظام پرستاری به دستاوردهای بسیاری رسیده ایم، تصریح کرد: ارائه اصلاحیه قانون سازمان نظام پرستاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و اقدامات انجام آن در حال پیگیری است که نیاز به همگرایی و مداخلات مثبت معاونت پرستاری دارد.

دالوندی تاکید کرد: در دوره چهارم تلاش شد، هیئت مدیره ها مکلف به پاسخگویی مالی به سازمان نظام پرستاری کل شوند و با ایجاد سامانه مالی محب تلاش شده تا هیئت مدیره های سراسر کشور با ورود به این سامانه، از نظر مالی به سازمان نظام پرستاری پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام پرستاری در تعامل با معاونت پرستاری وزارت بهداشت تلاش خود را در سطح عالی انجام داد و در تدوین چند برنامه تخصصی از جمله سالمندی، استروک و همچنین تدوین نقشه راه پرستاری حضور فعالی داشته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به بحث کارآفرینی و برگزاری رویدادها توسط سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری خوشبختانه توانسته است نخستین رویداد مراقبت سالمندی را برگزار نماید و دومین رویداد را با عنوان مراقبت های مکمل برگزار خواهد کرد که پرستاری را به سمت خود اشتغالی سوق می دهد و همچنین مرکز فناوری و شتابدهی مراقبت وسلامت در سازمان نظام پرستاری راه اندازی شده است .

دالوندی با اشاره به برنامه ۲۰۲۰ شورای بین المللی پرستاری، افزود: ICN نماد قدرت حرفه ای و جهانی پرستاری است و سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و دانشکده ها باید برنامه های خود را به شکلی تنظیم کنند تا پرستاری کشور در جهت ارتقا و رشد حرکت کرده و سازمان نظام پرستاری بتواند آنها را دربرنامه ۲۰۲۰ مطرح کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری، یادآور شد: سازمان نظام پرستاری خوشبختانه توانست کار خود را در عامل با هیئت مدیره ها در خصوص به روز کردن عضویت اعضا به نحو احسن عمل و همکاری کند و امیدواریم بهترین افراد از هر طیفی انتخاب شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دارایان، تاریخ انتشار: 21شهریور1398 ، کدخبر: 24253: www.daraian.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
چند سال دیگه، موقع خدایی شما پرستارها هم می رسه. تجربه سایر کشورها این رو ثابت کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین