پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
این مسئله که معاون پرستاری وزارت بهداشت با سخنان ناشیانه خود در این شرایط بحران کرونا که وحدت نیروهای بالینی و بهداشتی را می طلبد نیروهای زحمت کش بهداشتی را در خصوص تعدی به جایگاه شغلی اش آزرده خاطر می کند جای تعجب دارد!!کارهای بهداشت محیط و بهداشت صنعتی و وظایف شغلی کارشناسان این رشته های هیچ سنخیتی با جامعه پرستاری ندارد و بهتر است برای ایشان تفاوت بین پرستاری جامع نگر با پرستاری جامعه نگر تشریح شود.

شعار سال :درسایه سکوت دانشکده های بهداشت و کمبود شدید پرستار در بیمارستانها، معاون‌ پرستاری وزارت بهداشت که تفاوت بهورز و بهیار را هم نمیداند که بهورز ۴۰ سال است مشغول به فعالیت است (نه بهیار)، اینگونه برای ورود پرستاران به جایگاه شغلی هزاران کارشناس زبده دانشگاهی بهداشت خط و نشان میکشد.

هیچ خدمتی نیست که در بخش بهداشت نیروی تربیت شده اش را نداشته باشد. لطفا وارد خطوط قرمز شغلی نیروهای بهداشت نشوید و بجای این زیاده خواهی ها به فکر کمبود شدید پرستار در مراکز درمانی باشید.

تعداد بازدید : 50

عصبانیت جامعه علوم بهداشتی از اظهارات معاون پرستاری وزارت بهداشت در صفحه اینستاگرام سلام صبح بخیر

بسیاری از نیروهای بهداشتی کشور که معتقدند تمام خدمات حوزه بهداشت نیروی تخصصی خودش را دارد نسبت به اظهارات معاون پرستاری وزیر که اذعان داشته باید پرستار بهداشت وارد حوزه بهداشت شود واکنش نشان دادند و در صفحه اینستاگرام برنامه سلام صبح بخیر با هشتگ های اعتراض آمیز نسبت به این صحبت ها واکنش نشان دادند.

 جریانها و تشکلات بهداشتی در صدد نامه نگاری متعدد به وزیر برای جلوگیری از هرگونه دخالت شغلی در بخش بهداشت هستند.

واکنش ها به سخنان نسنجیده معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص کارشناسان بهداشت

تاملی و درنگی در سخنان نسنجیده معاون پرستاری وزارت بهداشت ؟!!

هر دم از این برگ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.

همه بهداشت محیطی ها و حرفه ای ها ،عمومی ها و رشته های بهداشتی خوب می دانند که تقدم کلمه بهداشت بر درمان در وزارت بهداشت هیچوقت مبین اولویت بهداشت بر درمان نبوده است و تا زمانی که بهداشت و درمان را در یک سبد جا بیاندازند قطعا تقدم و اولویت با درمان هست. و استراتژی اصولی آن است که وزارت بهداشت مستقل داشته باشیم تا اینگونه رشته های بهداشتی و جایگاههای شغلی آن مورد تهاجم رشته های بالینی و کمک بالینی قرار نگیرد.
عجیب آن است که عموما رشته های پرستاری هیچگونه آشنایی با دانش بهداشت محیط و طیف گسترده دانش تخصصی آن ندارند و نیز هیچگونه آشنایی به دانش بهداشت حرفه ای و صنعتی و دانش تخصصی آن ندارند. حال چگونه مدعی حضور در صنعت و محیط در قالب پرستاری جامعه هستند جای خود دارد؟!! شاید منظورشان را نتوانسته اند به درستی تبیین کنند؟! و الا پرواضح است که حیطه دانش و ظرفیت و توانمندی فارغ التحصیلان پرستاری اجازه تصاحب جایگاههای رشته های بهداشتی را نمی دهد .

مضافا اینکه برای معاون پرستاری وزارت بهداشت که با سخنان ناشیانه خود در این شرایط بحران کرونا که وحدت نیروهای بالینی و بهداشتی را می طلبد اینگونه نیروهای زحمت کش بهداشتی را در خصوص تعدی به جایگاه شغلی اش آزرده خاطر می کند جای تعجب دارد!!
کارهای بهداشت محیط و بهداشت صنعتی و وظایف شغلی کارشناسان این رشته های هیچ سنخیتی با جامعه پرستاری ندارد و بهتر است برای ایشان تفاوت بین پرستاری جامع نگر با پرستاری جامعه نگر تشریح شود.
امید که در اولین فرصت بعد از بحران کرونا ، این موضوع کالبدشکافی شود و مرز بین جایگاههای شغلی شفاف سازی شود تا هر از چندگاهی ، رشته های بهداشتی و جایگاههای شغلی شان مورد تهاجم قرار نگیرند و در تحقق وزارت بهداشت مستقل گامهایی اساسی برداشته شود و این موضوع با کار کارشناسی عمیق در دستور کار مجلس قرار گیرد تا مشکل رشته های بهداشتی و جایگاههای شغلی آن برای همیشه حل شود. فعلا تا زمانی که در وزارت درمان و بالینی مستتر هستیم از این خبرها و اتفاقات زیاد خواهیم داشت.
به امید وزارت بهداشت مستقل

دکتر ذبیح اله یوسفی - استاد دانشکده بهداشت ساری

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین