پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
باید پرسید بعد از ۷ سال از ایجاد این معاونت کدام یک از مطالبات جامعه پرستاری تحقق پیدا کرده است؟ این حد از انفعال نشان می دهد که ایجاد معاونت پرستاری تنها یک نمایش برای دلخوش کردن پرستاران کشور بوده است.در حالی که معاونت پرستاری وزارت بهداشت باید پرچمدار پرستاری باشد و در کنار نظام پرستاری از حقوق پرستاران دفاع کند اما در این روزهای سخت که پرستاران بیش از پیش نیاز به روحیه بالا برای ادامه این راه مشکل در مبارزه با کرونا دارند معاونت پرستاری وزارت بهداشت در حمایت از پرستاران تنها به سه مصوبه اکتفا کرده که یکی از مصوبات یعنی درخواست میان وعده برای پرستاران، خشم جامعه پرستاری را برانگیخته است که چرا تا این حد خواسته های پرستاری را تنزل داده اند.

شعار سال: در حالی که معاونت پرستاری وزارت بهداشت باید پرچمدار پرستاری باشد و در کنار نظام پرستاری از حقوق پرستاران دفاع کند اما در این روزهای سخت که پرستاران بیش از پیش نیاز به روحیه بالا برای ادامه این راه مشکل در مبارزه با کرونا دارند معاونت پرستاری وزارت بهداشت در حمایت از پرستاران تنها به سه مصوبه اکتفا کرده که یکی از مصوبات یعنی درخواست میان وعده برای پرستاران، خشم جامعه پرستاری را برانگیخته است که چرا تا این حد خواسته های پرستاری را تنزل داده اند و بسیاری از پرستاران خواستار برکناری حضرتی از سمت خود شده اند. این در حالی است که وزیر بهداشت نیز در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، خواستار ارائه تسهیلات برای جامعه پزشکی شده است و این تبعیض میان پزشکان و پرستاران و حرکت معاونت پرستاری باعث نارضایتی و ناامیدی بسیاری از پرستاران در کشور شده است.

بعد از ایجاد معاونت پرستاری در اواخر دولت احمدی نژاد، جامعه پرستاری امید پیدا کرد که وضعیت پرستاری در کشور متحول خواهد شد اما معاونت پرستاری به عنوان بالاترین مقام اجرایی برای پرستاران به حدی تضعیف شده است که تنها به درخواست یک میان وعده برای پرستاران بسنده کرده است و این شائبه را ایجاد می کند که ایجاد این معاونت تنها یک پست فرمالیته در وزارت بهداشت برای سکوت جامعه پرستاری بعد از تجمعات فراوان آنها برای رسیدگی به مطالباتشان بوده است و اکنون بعد از سالها از ایجاد این معاونت همچنان مطالبات به حق پرستاری از جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر زمین مانده و هیچ تلاشی از سوی معاونت پرستاری برای تحقق خواسته های پرستاران صورت نگرفته است و در واقع باید گفت این معاونت نه تنها به دنبال مطالبات پرستاران نبوده بلکه مانع پیشرفت جامعه پرستاری شده است.

باید پرسید بعد از نزدیک به ۷ سال از ایجاد این معاونت کدام یک از مطالبات جامعه پرستاری تحقق پیدا کرده است؟ این حد از انفعال نشان می دهد که ایجاد معاونت پرستاری تنها یک نمایش برای دلخوش کردن پرستاران کشور بوده است.

آنچه از عملکرد این معاونت پیداست این معاونت بیشتر از اینکه در راستای منافع پرستاران گام بردارد اقدامات آن خلاف خواسته های پرستاری بوده و در واقع بیشتر از آنکه حامی پرستاران باشد با اجرای طرح هایی نظیر پرستار بیمارستانی،کمک پرستار،طرح قاصدک و ... در سال های اخیر نارضایتی پرستاران را به دنبال داشته است همچنین مانعی برای اجرای مهمترین خواسته پرستاران یعنی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دوره قبلی این معاونت بوده است.
مسوولین در شرایط حساس کنونی باید بیش از پیش مراقب بوده و از تصمیمات نسنجیده خودداری کند.
مشخص نیست آتشی که با مصوبه عجیب معاونت پرستاری در میان پرستاران به پا شده است چه عواقبی به دنبال خواهد داشت اما آنچه مشخص است جامعه پرستاری خواستار استعفای دکتر حضرتی هستند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری سلامت نیوز، تاریخ انتشار 27 اسفند    98، کد خبر:   290952، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین