پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تلاش ما این است که در المپیک ابتدا از گروه‌مان صعود کنیم و بعد پله پله به مراحل بعد فکر کنیم.

شعارسال: رائول لوزانو بعد از پایان آخرین تمرین تیم ملی والیبال قبل از اعزام به بازی‌های المپیک 2016 ریو گفت: من قبول دارم نتیجه‌ای در تاریخ والیبال ایران رقم خورده که تاکنون بی‌سابقه بوده و باعث شده مردم خوشحال شوند. باعث افتخار و خوشحالی ماست که والیبالیست‌ها تنها تیم کاروان ورزشی ایران در ریو هستند اما استفاده از واژه‌هایی مانند قهرمان و حماسه‌آفرین را درخور شان یک ورزشکار ملی نمی‌دانم. قهرمان به کسی گفته می‌شود که برای خاکش ایثار کرده و یا حماسه‌ نیز به اتفاقی گفته می‌شود که در برهه‌ای از تاریخ رخ داده که با کارهای عجیب همراه بوده است. بنابراین استفاده از این واژه‌ها در ورزش حرفه‌ای را نمی‌پسندم.

او درباره شرایط تیم ملی والیبال قبل از رفتن به برزیل گفت:‌در این مدت تیم تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشت و خوشبختانه مشکل خاصی از لحاظ مصدومیت نداریم و امیدوارم در روزهای باقی مانده نیز کارهایی که قرار بود انجام دهیم را به بهترین نحو ادامه دهیم. تلاش ما در المپیک این است که ابتدا از گروه‌مان صعود کنیم و بعد پله پله جلو برویم.

او درباره انتظارش از مردم نیز گفت: من نمی‌توانم درخواستی از مردم ایران داشته باشم چرا که آن‌ها در این مدت لطف زیادی به ما داشتند و انرژی مضاعفی را به تیم تزریق کردند. از طرف خودم و همه بازیکنان بابت حمایت مردم تشکر می‌کنم.

لوزانو درباره احتمال حذف کاروان روسیه از المپیک و همچنین هم‌گروهی ایران با تیم ملی والیبال روسیه گفت: اینکه داستان دوپینگ ورزشکاران روس به چه صورت بوده است ارتباطی به من ندارد و مسئولان باید آن را بررسی کنند. اما اینکه قرار باشد تیمی راکنار بگذارند به نظرم شاید خوشایند نباشد چرا که دوپینگ‌ها تک نفره بوده است و نمی‌توان یک تیم را به خاطر آن جریمه کرد. اگر تیم روسیه از المپیک حذف شود، اینکه چه تیمی می‌تواند جایگزین روسیه در والیبال المپیک شود نیز خودش موضوع دیگری است.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره حذف وقت استراحت فنی از بازی‌های المپیک گفت: تغییر چنین قوانینی باید در فاصله زیادی تا آغاز مسابقه‌ها صورت بگیرد هرچند که ما مجبوریم آن را قبول و اجرا کنیم. جالب است که در فاصله حدود یک هفته تا آغاز المپیک، باید به این قانون عادت کنیم. در حالی که این تغییرات باید در مسابقه‌های غیر رسمی و در فاصله حدود دو سال تا آغاز بازی‌ها اعمال می‌شد. فرض کنیم در مسابقه‌هایی مانند فوتبال یا تنیس قرار باشد تغییراتی ایجاد کنند. هیچ گاه قبل از جام جهانی و یا گرند اسلم‌ها این اتفاق رخ نمی‌دهد ولی در والیبال این اتفاق افتاد. حتی اینکه از تبلت برای چلنج‌ها نیز استفاده کنیم خیلی دیر اعلام شد. الان هم که در فاصله نزدیک تا المپیک اینچنین تغییر مهمی را انجام داده‌اند.

او در پایان درباره لباس‌های کاروان ایران در المپیک 2016 ریو گفت: ما یک تیم ورزشی هستیم و باید ورزش کنیم و برای این هدف هم آماده‌ایم بنابراین مدل نیستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3مرداد1395، کدخبر: 95050101833: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین