پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲
روستای شوتاوراز تابع بخش چاروسا است که در روزهای ابتدایی سال تحصیلی درب مدرسه های ابتدایی و راهنمایی توسط مردم روستا قفل شده است.

شعارسال: یکی از اهالی روستای شوتاور گفت: امسال به ما اطلاع داده شد که مدرسه دبیرستان در روستا دایر نخواهد بود و این برای دانش آموزان ما معضلی است که در ماه های سرد سال بسیار دردسر آفرین است.

وی افزود: در گفت و گو با مسئولین آموزش و پرورش آن ها دایر بودن دبیرستان را منتفی دانسته و به همین دلیل اهالی روستا اقدام به قفل کردن مدرسه کردند و در ادامه نیز از حضور دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی خود در مدارس روستا ممانعت به عمل آوردند.

یکی دیگر از اهالی روستای شوتاور گفت: روستای درغک و شوتاور فاصله چندانی با هم ندارند اما دبیرستان شوتاور منحل شده است.

وی افزود: این مدرسه از سال های گذشته دایر بوده و جوانان نخبه زیادی در رشته ها مختلف از جمله پزشکی،علوم قضایی، تربیت معلم و رشته های دیگر را به جامعه تحویل داده است و در همین کنکور اخیر نیز دانش آموزان شوتاور رتبه های خوبی بدست آوردند.

نریمانفر یکی از اهالی شوتاور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از دانش آموزان خواسته که برای ادامه تحصیل در مدارس شهر قلعه ریسی ثبت نام کنند گفت: فاصله شوتاور تا قلعه ریسی چیزی حدود 15 کیلومتر است که در فصول سرد و در روزهای بارانی امکان تردد وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر مشکلات مسافت، آسیب های اجتماعی نیز درشهر می تواند گریبان گیر جوانان شود و میتواند تاثیر منفی بر آینده تحصیلی آن ها داشته باشد و این خود معضلی جدید را بوجود می آورد.

نریمانفر گفت: در برخی از خانه ها جوانان نمی توانند در خوابگاه ها زندگی کنند چرا که برخی از آن ها در خانه های خود پدران بیمار و مسن دارند که نیاز به حمایت و کمک آن ها دارند.

اهالی روستای شوتاور اذعان کردند که اجازه نمیدهند که دانش آموزان ابتدایی و راهنماییشان در مدارس حضور پیدا کنند و این موضوع میتواند برای این روستا،بخش قلعه ریسی و مجموعه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد دردسر آفرین باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش قلعه رئیسی  گفت: قبلا نیز به مردم اطلاع داده شد به علت این که تعداد دانش آموزان دبیرستان شوتاور به حدنصاب نمی رسد این دبیرستان دایر نخواهد شد و آن ها می توانند برای ادامه تحصیل به شهر قلعه ریسی مراجعه و در مدارس آن ثبت نام کنند.

وی افزود: برای این دانش آموزان نیز خوابگاه شبانه روزی تاسیس شده که هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد داشته است وآموزش و پرورش برای روزهای تعطیل آخر هفته سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را با تقبل یا برای آن ها سرویس فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان شوتاور 15 نفر هستند گفت: برای این تعداد از دانش آموزان که هر دو یا سه نفر در رشته ای قصد ادامه تحصیل دارند فرستادن چند معلم خود دشواری ها و هزینه هایی دارد که بهتر آن است که دانش آموزان شوتاوری برای ادامه تحصیل به قلعه ریسی مراجعه کنند.

گفتنی است که این روستا جمعیتی بالغ بر هزارنفردارد که دوسال پیش هم به دلیل کمبود دانش آموزان ،دبیرستان پسرانه نیزمنحل شد که با پیگیری های مردم مشکل بوجود آمده حل شد.

باید منتظر ماند و دید که مشکل بوجود آمده در برای دانش آموزان شوتاور حل خواهد شد یا نه.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 5مهر1398 ، کدخبر: 137713: sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین