پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۵۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
همزمان با آغاز سال تحصیلی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون که یک بانک دولتی است با حضور در یکی از مدارس غیرانتفاعی و لاکچری تهران، زنگ شروع سال تحصیلی را نواخته و هدایایی از طرف این بانک به دانش‌آموزان بهره‌مند این مدرسه اعطا کرد!
شعارسال: آغاز مهر برای خانواده‌هایی که فرزندان خود را راهی مدرسه می‌کنند شیرین است اما برای برخی از آنان طعم تلخ محرومیت هم به همراه دارد. به همین دلیل خیران و برخی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی دست به دست هم می‌دهند تا کمی از دردهای خانواده‌های محروم بکاهند.

اما همه اینگونه نیستند. چند روز پیش همزمان با آغاز سال تحصیلی، حجت‌الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون که یک بانک دولتی است با حضور در یکی از مدارس غیرانتفاعی تهران، زنگ شروع سال تحصیلی را نواخته و هدایایی را از طرف این بانک به دانش‌آموزان بهره‌مند این مدرسه اعطا کرد!

این مدرسه شناخته شده در منطقه ۴ شهر تهران، عنوان «تمام هوشمند» را با خود به یدک می‌کشد. تمام حیاط این مدرسه پوشیده از چمن مصنوعی است و دانش‌آموزانش با هزینه‌های چند ده میلیونی در این مدرسه ثبت نام کرده‌اند.

در اساسنامه این بانک آمده است: «بانک دارای شخصیت حقوقی و استقلال اداری و مالی بوده و به صورت شرکت دولتی است». از طرفی بر طبق اساسنامه از جمله وظایف این بانک «کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم کردن زمینه‌های عدالت اجتماعی بر اساس برنامه‌های وزارت تعاون» مطرح شده است.

اقدام مدیر این بانک دولتی در آغاز مهر در زمانی رخ داده است که حتی برخی از بانک‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری و مدرسه‌سازی در مناطق محروم با یکدیگر به رقابت و تبلیغات می‌پردازند. باید از مسؤولان بانک توسعه تعاون پرسید چرا مدیر بانکی که هدف خود را صراحتاً گسترش عدالت اجتماعی می‌داند هدایای بانک دولتی را به دانش‌آموزان یک مدرسه لاکچری خصوصی در شمال تهران می‌دهد؟ چه ارتباطی میان این مدرسه با بانک دولتی وجود دارد؟ تحقق عدالت اجتماعی که در اهداف این بانک دولتی قید شده است، با اهدای هدایا از محل بیت المال به دانش آموزان بخش خصوصی چگونه رخ می‌دهد؟

مدیر روابط عمومی بانک: هم قد من شوید بعد تعریف مشکل کنید!/ حتماً کسی از آقای مدیرعامل دعوت کرده است

برای پاسخ به این سؤالات با سعید معادی، مدیر روابط عمومی بانک توسعه تعاون تماس گرفته شد.

او در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: ما در محرومیت‌زدایی اقدامات دیگری انجام داده‌ایم و محرومیت‌زدایی تنها محدود به چنین فعالیت‌هایی نیست. ما قبلاً پکیج‌هایی را به مناطق محروم ارسال کرده ایم. اینجا به شکل سمبلیک حضور داشتیم و مسئله خاصی از نظر ما نیست.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که اکنون بسیاری از بانک‌های خصوصی نیز برای تبلیغات هم که شده به مناطق محروم می‌روند، اذعان کرد: این حضور مدیرعامل در یک مدرسه لاکچری به معنای تأیید رفتار این آموزشگاه نیست بلکه اصل داستان این است که می‌خواستیم بین تعدادی نوجوان باشیم تا دل آن‌ها را شاد کنیم و کار نمادین انجام دهیم.

معادی افزود: عدم حضور ما در مناطق محروم به این معنا نیست که به این مناطق کمک نکردیم. به صراحت می‌توان گفت که کمتر بانکی در حوزه محرومیت‌زدایی اقدامات این بانک را انجام داده است.

مدیر روابط عمومی بانک دولتی توسعه تعاون اظهار کرد: با توجه به اقدامات گذشته این بانک، فکر نمی‌کنم این مسئله اهمیت زیادی داشته باشد. چراکه هدف خاصی پشت آن نبوده است. شاید کسی تماسی گرفته یا از مدیرعامل جهت حضور نمادین دعوت کرده است.

اما گفتگوی معادی با خبرنگار آنا در این نقطه به پایان نرسید؛ مدیرروابط عمومی بانک توسعه تعاون با متهم کردن خبرنگار خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی به سؤالات جهت‌دار، اقدام وی را در پیگیری این موضوع غیرحرفه ای دانست!

وی در ادامه با توهین به خبرنگار آنا که فایل صوتی آن نیز موجود است گفت: شما در ذهن خود سوژه می‌سازید تا تحت عنوان مسئولیت اجتماعی به آن پاسخ دهید. باید بدانید که شما اصلاً سازمان را نمی‌شناسید! بدون اینکه بدانید سازمان چه عقبه‌ای دارد، سؤالی مطرح می‌کنید که چرا به یک مدرسه لاکچری رفته‌اید؟ این سؤالات شما جهت‌دار است. اصلاً هیچ ربطی ندارد که چرا به یک مدرسه لاکچری یا غیر لاکچری رفته‌ایم ما باید به خود دانش‌آموز احترام بگذاریم نه به عنوان مدرسه.

در ادامه گفتگو، این مسؤول در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا در رابطه با اینکه چرا اخبار فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بانک دولتی توسعه تعاون توسط روابط عمومی منتشر نشده گفت: شما اول هم‌قد من شوید بعد برای من مشکل تعریف کنید!

باید منتظر ماند و دید، مسئولان یک بانک دولتی که به منظور اجرای سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب و در جهت ارتقای بخش تعاونی در اقتصاد کشور فعال شده است در کنار اهانت‌های مسؤولان روابط عمومی آن چه پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این سؤالات خواهند داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 7 مهر 1398 ، کدخبر: 418136 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین