پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
سفیر افغانستان در تهران با بیان اینکه هیچ صندوقی برای اخذ و شمارش آرا در ایران وجود ندارد، گفت: بر اساس اعلام کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه انتخابات طی سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

شعارسال: سفیر افغانستان در تهران با بیان اینکه هیچ صندوقی برای اخذ و شمارش آرا در ایران وجود ندارد، گفت: بر اساس اعلام کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه انتخابات طی سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

«عبدالغفور لیوال» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان اعلام کرده نتایج اولیه انتخابات را سه هفته آینده اعلام کند.

سفیر افغانستان در ایران افزود: خوشبختانه انتخابات در یک فضای امنیتی خوب در حال برگزاری است و به غیر از یک حادثه در قندهار، اتفاق خاص دیگری رخ نداده است.

این دیپلمات افغانستانی درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در ایران گفت: هیچ صندوقی برای اخذ و شمارش آرا در ایران وجود ندارد.

وی در تشریح دلیل این مسئله اظهار داشت: دولت افغانستان استیکرهایی را در تذکره‌های افراد (شناسنامه شهروندان) قرار می‌داد تا از این طریق هم امکان مشارکت شهروندان فراهم شده و هم از وقوع تقلب در انتخابات جلوگیری شود. متاسفانه بنا به دلایل فنی امکان وارد کردن این استیکرها به ایران فراهم نشد تا افراد بخواهند در پروسه انتخابات شرکت کنند.

لیوال با اشاره به حضور چند میلیونی اتباع افغانستان در ایران اظهارداشت: بخشی از اتباع افغانستان که در ایران حضور دارند، دارای تذکره (شناسنامه) نیستند. البته سفارت افغانستان در ایران از سال گذشته برای تثبیت هویت شهروندان افغانستانی روند صدور تذکره را برای آنها آغاز کرده است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار:6  مهر1398،کدخبر: 83494437،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
اونقد افغانی ایران هستش که قشنگ یه انتخابات باید براشون در ایران اجرا بشه !
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین