پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
هیلاری کلینتون به صورت رسمی به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.

شعار سال:

به نقل از رویترز، کنگره ملی حزب دموکرات آمریکا، رسما هیلاری کلینتون را به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد. کلینتون اولین زنی است که به عنوان نامزد نهایی یکی از دو حزب مطرح آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می‌شود.

وی پس از اعلام این تصمیم در ارتباطی ویدئویی از نیویورک خطاب به دلگیت‌های حاضر در کنگره حزب دموکرات گفت: «سلام به فیلادلفیا، من خیلی خوشحالم. روز و شب عالی‌ای بود. وای که شما چه افتخار بزرگی به من دادید.» وی خطاب به حامیانش افزود: «از شما و همه کسانی که برای ممکن ساختن این مسأله به سختی تلاش کردند، تشکر می‌کنم.»

وی که در کنار یک کودک خردسال ایستاده بود، گفت: «و اگر دختر کوچولوهایی هستند که تا این موقع از شب بیدار مانده‌اند تا این رویداد را تماشا کنند، بگذارید به آنها بگویم: من ممکن است اولین رئیس‌جمهوری زن آمریکا بشوم، اما شما نفر بعدی خواهید بود.»

انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در حالی انجام شده است که وی هفته گذشته به دلیل افشای حمایت اعضای اصلی حزب دموکرات از وی در رقابت‌های درون‌حزبی در برابر سناتور برنی ساندرز به شدت تحت فشار قرار گرفته بود.

ایمیل‌های هک‌شده حزب دموکرات فاش کرده بود که کمیته مرکزی این حزب تلاش کرده است تا با جهت‌دهی به رویدادهای انتخاباتی، زمینه پیروزی کلینتون بر ساندرز را فراهم کند. با وجود این، برنی ساندرز در روز نخست کنگره ملی دموکرات‌ها، به وعده‌ای که دو هفته پیش داده بود عمل کرد و به هنگام سخنرانی در این کنگره و با وجود مخالفت هوادارانش اعلام کرد که وی، کلینتون را رئیس‌جمهوری مناسب برای آمریکا می‌داند.

وی افزود: «زمان رقابت درونی تمام شده است و حالا باید دست به دست هم بدهیم تا مطئن شویم دونالد ترامپ، همه امیدهای ما به کشوری بهتر را از میان نبرد.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار6 مرداد 95 ، کد مطلب:126672:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین