پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
«محسن رشید فرخی»، رئیس انجمن ملی خرما، در خصوص وضعیت خرما در کشور بیان کرد: به نظر می‌رسد محصول خرما از نظر مرغوبیت، نسبت به سال گذشته بهتر است و با توجه به آمارهای بدست آمده، نزدیک 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

شعارسال: رئیس انجمن ملی خرما گفت: به نظر می‌رسد خرمای ما نسبت به سال گذشته مرغوبیت بهتری دارد و با توجه به آمارها، نزدیک 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

«محسن رشید فرخی»، رئیس انجمن ملی خرما، در خصوص وضعیت خرما در کشور بیان کرد: به نظر می‌رسد محصول خرما از نظر مرغوبیت، نسبت به سال گذشته بهتر است و با توجه به آمارهای بدست آمده، نزدیک 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون 200 هزار تن صادرات به کشورهای هدف مثل اروپا، cid، هند و روسیه داریم.

رشید فرخی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت خرما کاهش پیدا خواهد کرد، توضیح داد: در یک اقتصاد سالم هیچگونه دخالتی در بحث بازار نمی‌توان کرد و قیمت ها وابسته به عرضه و تقاضا است؛ بنابراین امروز تنها کاری که ما باید انجام دهیم، این است که اجازه بدهیم خود بازار قیمت مناسب خود را پیدا کند.

او افزود: با ممنوعیت صادرات و یا وضع عوارض، قیمت‌ها کاهش نخواهد داشت علاوه بر اینکه کارنامه صادراتی خود را در کشورهای دیگر خراب می‌کنیم. بعد از تلاطم‌های به وجود آمده در بازار خرما به نظر می‌رسد که در دو ماه آینده قیمت‌ها واقعی تر خواهد شد.

رئیس انجمن ملی خرما اظهار کرد: ما می‌بینیم که بعضی از دوستان در بدنه دولت برای رضایت کشاورزان، اقدام به تعیین قیمت می‌کنند، اما این قیمت برای مصرف کننده داخلی و صادرکننده ما مناسب نیست که همین عامل باعث انباشت کالا شده و خسارت های زیادی را بر بدنه بازار وارد می‌کند.

وی ادامه داد: تولید کنندگان و صادرکنندگان از قیمت گذاری هایی که انجام می‌شود، سود نمی‌برند بنابراین نیاز است تا مسئولین ما سعی کنند به کار اصلی خود که سیاستگذاری است، بپردازند.

«محسن رشیدفرخی» در پایان تصریح کرد: ممنوعیت صادرات اقدام اشتباهی بود که انجام گرفت و با پیگیری‌های ما، ممنوعیت آن رفع شد؛ اما ممنوعیتی که صورت گرفت، باعث شد تا بعضی از بازارهای خود را از دست بدهیم و عربستان سعودی جایگزین ما در آن بازارها شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار: 10 مهر1398،کدخبر: 905276،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین