پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
اسقف اعظم ارامنه ایران با تأکید بر پایبندی مسحیان کشور بر قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: دین به معنای زندگی کردن در تمام ابعاد است و من به عنوان عالمی مسیحی تعجب می‌کنم چگونه بعضی از افراد دین را از سیاست جدا می‌دانند.

شعار سال:

به نقل از عصر اندیشه؛ سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه ایران در دیدار اخیر خود با اعضای تحریریه عصر اندیشه گفت : کتاب مقدس درباره مبارزه با فساد نظریات بسیاری دارد، اما کسی نیست تا آن مسائل را از بطن کتاب مقدس استخراج کند.مسلمانان و مسیحیان باید اختلاف را کنار گذاشته و برای بهبود اوضاع جامعه جهانی فقط به اشتراکات بیندیشند.

وی گفت:مسیحیان تندرو و مسلمانان تندرو در طول تاریخ جلوه بسیار بدی از ادیان را الهی به یکدیگر نشان دادند، اما عالمان مسلمان و همچنین عالمان مسیحی باید این دیدها را کنار گذاشته و به اشتراکات رحمانی دو‌ دین توجه کنند.مسیحیت ارتودکس و مسیحیت شرقی ‌بر‌خلاف مسیحیت اروپا و کاتولیک دارای حکومت است و دین را منهای سیاست و حکومت قبول نداشته و در ارمنستان و روسیه و سوریه و لبنان پایگاه مستحکم سیاسی دارد، در بعضی از کشور‌ها مسیحیت نماینده مجلس داشته و طبق قانون جزئی از مناصب حکومتی را به خود اختصاص داده است.

این رهبر دینی در انتهای سخنانش گفت: ما مسیحیان ایران، خود را پایبند قانون اساسی و قوانین جمهوری اسلامی می دانیم و خود را موظف به پایبندی عملی به آن می‌دانیم.دین به معنای زندگی کردن در تمام ابعاد است و من به عنوان عالمی مسیحی تعجب می‌کنم چگونه بعضی از افراد دین را از سیاست جدا می‌دانند.

سبوه سرکیسیان از بزرگان مسیحیت ارتودکس و از متفکرین و روشنفکران دینی این نحله بزرگ مسیحی است که از 17 سال پیش اسقف اعظم ارامنه ایران است.

در این دیدار دبیر تحریریه، معاون خارجی، مدیر پژوهشی، دبیر حوزه روحانیت و اعضا تحریریه مجله عصر اندیشه حضور داشتند. اسقف اعظم در این دیدار از حرکت فرا جناحی و حقیقت‌طلب مجله تشکر و تمام رسانه‌ها را به حرکت‌های دور از تعصب دعوت کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7مرداد 95 ، کد مطلب:1142420: www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین