پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۸۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بابیان اینکه ۷۵ درصد ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی خالی مانده است، گفت: شمار دانشجویان از ۵ میلیون نفر در سال ۹۴ به ۳.۵ میلیون در سال جاری رسیده است.

شعارسال: محمدحسین امید ظهر پنج شنبه در مراسم رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب مربوط به دانشگاه جامع علمی و کاربردی در همدان گفت: این کتاب ها در حوزه کارآفرینی و اشتغال بوده و توسط اساتید دانشگاه جامع علمی و کاربردی تالیف، چاپ و توزیع شده است.

امید با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی دارای مراکز متعد، با کیفیت متفاوت و مدرسان مختلف است اما باید خروجی تمامی این مراکز و مدرسان یکسان باشد، عنوان کرد: سرفصل های این کتاب ها به تصویب دانشگاه رسیده و در تمامی کشور به صورت یکسان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه شرایطی فراهم شده تا در پایان نیم سال اول سالجاری تمام مراکز علمی کاربردی استان های کشور بر اساس دروسی که امروز رونمایی شد آزمون هایی متمرکز و سراسری برگزار کنند، گفت: این کتاب ها به صورت الکترونیکی و رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

محمدحسین امید همچنین در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به وضعیت خالی ماندن صندلی های دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و با بیان اینکه خالی ماندن ظرفیت دانشگاه متعلق به همه زیر نظام ها است و طبق آخرین آمار شمار دانشجویان از ۵ میلیون در سال ۹۴ به ۳.۵ میلیون در سال جاری رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی خالی مانده است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربری خواستار حمایت دولت از آموزش های مهارتی پر هزینه شد و بابیان اینکه اگر مشکل حل شود برای تکمیل ظرفیت در استان ها برنامه داریم، گفت: این دانشگاه با هیچ دستگاه دیگری موازی کاری ندارد.

وی با بیان اینکه برخی دانشگاه ها رشته هایی که مختص علمی کاربردی است را بر خلاف قانون ارائه می دهند در حالیکه دانشگاه علمی کاربردی یک مرکز علمی مهارتی است که برای آموزش مهارت های خاص راه اندازی شده است، افزود: هیچ مرکز علمی حق ارائه دوره ها و رشته های مختص مرکز علمی کاربردی را ندارد.

امید با یادآوری اینکه در گذشته سهم قابل توجهی از ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی متعلق به شاغلان دستگاه های اجرایی بود که تنها برای دریافت مدرک و با هدف ارتقای جایگاه و تبدیل وضعیت در این مراکز مشغول به تحصیل می شدند، گفت: با گذر زمان سهمیه شاغلان از صندلی های دانشگاه علمی کاربردی کاهش یافت و در حال حاضر به کمتر از ۸ درصد مجموع دانشجویان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان دستگاه ها به دانش آموختگان علمی کاربردی تغییر کرده به موضوع قطع پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در روند جذب مقطع کارشناسی ارشد و نداشتن آمادگی از سوی مرکز علمی کاربردی، جذب در این مقطع متوقف شد و با بازنگری دوره ها در حال حاضر به صورت محدود در رشته های خاص و پروژه محور پذیرش صورت می گیرد.

امید اظهار داشت: قبل از پذیرش دانشجو طرح پژوهشی مشخص و استاد معین می شود و در این راستا مبنا و محور جذب دانشجو، طرح و پروژه است.

وی بابیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی به ازای هر ۱۰ دانشجو یک استاد وجود دارد که این وضعیت حق انتخاب را برای دانشجو راحت تر می کند، گفت: مراکز علمی کاربردی و مدرسان سطح بندی شده اند و مدرسی که تبحر و توانمندی بیشتری دارد امکان ادامه همکاری با وی نیز بیشتر است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 18مهر1398 ، کدخبر: 4743010: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
0
دیگه دوران مدرک گرایی تموم شده دکتراشم کار ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین