پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
افغانستان در لیست مشتریان برق ایران جا دارد و ایران هم قصد دارد دامنه این تعامل را با فروش بلندمدت برق با افزایش میزان صادرات، حل نیازمندی‌های صنعت برق افغانستان، تعمیر و نگه‌داری نیروگاه‌ها، کاهش هدر رفت انرژی و... گسترش دهد.
شعار سال:افغانستان در لیست مشتریان برق ایران جا دارد و ایران هم قصد دارد دامنه این تعامل را با فروش بلندمدت برق با افزایش میزان صادرات، حل نیازمندی‌های صنعت برق افغانستان، تعمیر و نگه‌داری نیروگاه‌ها، کاهش هدر رفت انرژی و... گسترش دهد.

 اواخر مردادماه سال جاری بود که مدیران ارشد صنعت برق با هدف افزایش تبادلات برقی بین دو کشور به افغانستان سفر کردند. سفری که طی آن تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه صنعت برق امضا شد. طی این تفاهم‌، دو طرف بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های «بازسازی و تعمیر تجهیزات فرسوده انتقال برق»، «ساخت خط زرنج»، «سنکرون کردن شبکه‌های دو کشور» و دیگر مسایل مبتلابه صنعت برق تاکید کردند و قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شد.

همچنین یادداشت تفاهم همکاری که در ۲۰ اسفندماه تهیه شده بود که امکان تبادل برق بین دو کشور را فراهم می‌کرد، در این سفر امضا شد. در این یادداشت تفاهم همچنین زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری تعریف شده است که می‌تواند ارتباط صنعت برق دو کشور را پررنگ‌تر سازد. از جمله موضوعات این یادداشت تفاهم سنکرون کردن شبکه برق دو کشور و افزایش ارتباطات الکتریکی بود.

طبق آنچه گفته شد، این یادداشت تفاهم می‌تواند باعث حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور شود؛ به گونه‌ای که هم بخش خصوصی ایران بتواند در پروژه‌های افغانستان مشارکت داشته باشد و هم بخش خصوصی افغانستان در صنعت برق ایران فعالیت کند. در واقع این تفاهم ارتباط فنی را بین صنعت دو کشور نزدیک‌تر خواهد کرد.

امکان افزایش انتقال برق به افغانستان

در این راستا، رضا اردکانیان  با تاکید بر این‌که ایران طبق قرارداد برق را به افغانستان صادر می‌کند، اظهار کرد: صادرات طبق روال انجام می‌شود، اما میزان آن نسبت به نیاز وسیع افغانستان به ایران محدود است.

وی با اشاره به سفری که به کابل داشت، گفت: در سفرم اخیرم به کابل و هم‌چنین هیات همراه شامل مدیران ارشد صنعت برق مذاکرات خوبی در این راستا انجام شد و امکان افزایش انتقال برق به افغانستان وجود دارد.

وزیر نیرو تاکید کرد: در حال حاضر اگر نیاز افغانستان به برق را در نظر بگیریم، میزانی که ایران به این کشور برق صادر می‌کند، بخش کمی را شامل می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:27مهر1398،کد خبر:98072719640،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
با صادرات برق به کشورهای همسایه میشه بودجه کشور رو تامین کرد در دوران تحریم اگر مردم هم همت کنن این موضوع بهتر پیش میره
ناشناس
Canada
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
افغان ها پول رو میدن یا مثل عراقی ها فقط برق رومیبرن با توجه به نفوذ آمریکایی ها در افغانستان پول گرفتن ازشون باید سخت باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین