پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
به نوشته پالس‌نیوز، احتمالا سامانه پرداخت بوسیله واحد پول «یورو» برای تسهیل معاملات تجاری تهران-سئول، از ماه آینده میلادی راه‌اندازی می‌شود.

شعار سال: به احتمال زیاد شرکت‌های کره جنوبی از ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 11 مهر) قادر خواهند بود با شرکت‌های ایرانی با یورو معامله کنند. استفاده از یورو به جای «وون،» واحد پول کره جنوبی، راه معامله با ایران را هموارتر می‌کند.

انتظار می‌رود سامانه پرداخت بوسیله یورو انجام پروژه‌های دوجانبه میان ایران و کره جنوبی را تسهیل کند. قرارداد این پروژه‌ها به ارزش 45 میلیارد و 600 میلیون دلار هنگام سفر ماه مه (31 روز منتهی به 12 خرداد) «پارک گون-هه،» رئیس‌جمهور کره جنوبی، به ایران منعقد شد.

به گفته چندین منبع موثق در نظام مالی کره جنوبی، دولت آمریکا به سئول برای انجام معامله با تهران از طریق یورو چراغ سبز نشان داده است. کره جنوبی در زمان تحریم‌های ایران به تبعیت از آمریکا از انجام تبادلات تجاری با تهران خودداری کرد. این کشور اکنون نیز در خصوص میزان معامله با ایران دنباله‌روی نظر آمریکاست.

قرار است بانک‌های اروپایی در انجام معاملات یورویی میان ایران و کره جنوبی مانند واسطه عمل کنند. از این طریق ابتدا شرکت‌های کره جنوبی پول خود را به بانک‌های اروپایی ارسال می‌کنند و پس از تبدیل آن‌ها به یورو، این پول‌ها برای بانک‌های ایرانی فرستاده خواهد شد.

شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی تاکنون تفاهم‌نامه مشترکی به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون دلار با ایران به امضا رسانده‌اند. «شرکت‌ گاز کره» و «کپکو،» شرکت برق کره جنوبی، نیز هر کدام به طور مجزا قراردادهایی به ارزش چندین میلیارد دلار با ایران امضا کرده‌اند. «شرکت مهندسی و ساخت‌و‌ساز هیوندای» نیز برای ساخت یک بیمارستان در ایران در اولویت قرار دارد.

بانک صادرات و واردات کره جنوبی نیز در آخرین مرحله مذاکرات با بانک مرکزی ایران برای امضای قراردادی مالی به منظور حمایت از صادرات است.

ایران که یکی از شرکای تجاری اصلی اروپا محسوب می‌شود مدتهاست تمایل دارد پرداخت‌هایش به یورو انجام شود. شرکت‌های کره‌ جنوبی نیز به منظور تسهیل مبادلات تجاری با ایران و گسترش آن‌ها، مدتهاست برای راه‌اندازی این سامانه انتظار کشیده‌اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395، کد مطلب: ۵۷۱۶۴۰۹:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین