پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۴۱۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
صابری‌ گفت: کهنه بودن مطالب درسی باعث درس زدگی دانش آموزان و یکی از عوامل فرار آن‌ها از مدارس در سال اول متوسطه است.احمد صابری روان شناس و استاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در مدارس، تناسب نداشتن مواد آموزشی با نیاز‌های دانش آموزان است، اظهار کرد: در حال حاضر دروسی در مدارس تدریس می‌شود که وقت ذهنی دانش آموزان را می‌گیرد، اما خلاقیت را در آن‌ها افزایش نمی‌دهد.

شعار سال: احمد صابری روان شناس و استاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در مدارس، تناسب نداشتن مواد آموزشی با نیاز‌های دانش آموزان است، اظهار کرد: در حال حاضر دروسی در مدارس تدریس می‌شود که وقت ذهنی دانش آموزان را می‌گیرد، اما خلاقیت را در آن‌ها افزایش نمی‌دهد.

صابری با اشاره به اینکه پراکندگی شغلی در کشور ما محدود است و بسیاری از مشاغل نیز اشباع شده‌اند، افزود: طی دوازده سال تحصیل در مدرسه، هیچگونه اطلاعاتی به دانش آموز داده نمی‌شود که دانش آموزان بتوانند در جوانی آفرینش شغلی داشته باشد.

او ادامه داد: این وضعیت باعث می‌شود تا دانش آموزان درس گریز و درس زده شوند.

صابری افزود: البته همین شیوه آموزشی دانش آموزان را نیز پر توقع بار می‌آورد چرا که دانش آموزان تصور می‌کنند اگر دروس را به خوبی حفظ کنند در آینده شغلی ایده آل خواهند داشت، اما در واقعیت این طور نخواهد بود.

استاد دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه فرار دانش آموزان از مدرسه به طور معمول از سال اول متوسطه شروع می‌شود، ادامه داد: این زمان دقیقا زمانی است که دانش آموزان نیازمند گرفتن اطلاعات جدید در مورد مشاغل هستند، ولی ذهنشان با مطالب آموزشی کهنه‌ای که طی دهه‌های گذشته تدریس شده پر می‌شود.

صابری با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته طرح‌های ۶.۳.۳ و طرح‌های دیگر در پایه‌های مختلف به اجرا در آمده، گفت: با وجود این تغییرات تنها چهارچوب‌ها عوض می‌شود و خبری از تغییر محتوا و مواد آموزشی نیست.

او افزود: حتی در این طرح‌ها رنگ و شکل کتاب‌های درسی نیز به روز‌تر می‌شود هرچند مطالب داخل کتاب برای سال‌ها پیش است.

صابری‌ در پایان گفت: مؤلفان کتاب‌های درسی بهتر است به جای مطالب کهنه آموزشی، مطالب جدیدتری را وارد چرخه آموزش کنند تا هم دانش آموز از مدرسه گریزان نشود و هم در آینده مشاغل بهتری را ایجاد کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 4 آبان 98، کد خبر: 7116876، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمادی
United States
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
باید کتاب ها روی تقویت هوش و فرهنگ سازی کار کنند نه تزریق یک علم خام بدون هیچ هدف صحیح و غیر دنباله دار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین