پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۳۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
در حالی که پرداخت شهریه در مدارس دولتی به استثنای هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان اختیاری اعلام شده، بسیاری از مدارس دولتی در اردستان ثبت نام و تحویل کتاب دانش آموزان را مشروط به پرداخت وجه کمک به مردم عنوان کرده‌اند.

شعارسال: در حالی که پرداخت شهریه در مدارس دولتی به استثنای هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان اختیاری اعلام شده، بسیاری از مدارس دولتی در اردستان ثبت نام و تحویل کتاب دانش آموزان را مشروط به پرداخت وجه کمک به مردم عنوان کرده‌اند.

پدر یکی از دانش آموزان که برای ثبت نام فرزندش از یکی از مدارس اردستان بر می‌گشت، گفت: در مدارس متوسطه دوم، نرخ ثابتی برای کتاب و ثبت نام وجود ندارد، حتی تا ۳۰۰ هزار تومان هم از ما طلب هزینه ثبت‌نام کرده‌اند، حتی می‌گویند علی الحساب مقداری پول بدهید و تعهد کنید که مابقی را بعداً پرداخت می‌کنید.

همچنین یکی دیگر از اولیا دانش آموزان گفت: مگر هزینه کتاب‌های مدارس ابتدایی چه مقدار است که مدیران برای تحویل کتاب مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. نظارت آموزش و پروش برای این موضوع کجاست که گاهی کار اولیا برای دریافت کتاب به التماس و خواهش و تمنا می‌افتد.

مدیران مدارس حق دریافت اجباری وجه را ندارند

مدیر آموزش و پرورش اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه کمک به مدرسه‌ها اقدامی پسندیده است، اظهار کرد: اما مدیران مدرسه طبق اصلاحیه قانون حق دریافت اجباری کمک به مدرسه را ندارند.

علی‌اصغر مؤمنیان با بیان اینکه اولیاء باید با تمایل و رضایت در امور مدرسه مشارکت کنند و همان‌طور که گفته شد هرگونه دریافت وجه از آن‌ها به اسم کمک به مدرسه برای برگزاری مراسم و مانند آن ممنوع بوده و تخلف است، گفت: البته خانواده‌ها در صورت بروز این تخلفات می‌توانند بدون ذکر نام گزارش دهند و اگر مستنداتی دارند ارائه کنند تا ما بازرس به مدرسه اعزام و صحت گزارش را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید دستورالعمل شیوه انتخاب و انتصاب مدیران را در دستور کار قرار دادیم، افزود: همکاران فرهنگی در آزمون مربوطه این موضوع شرکت کردند. مشکل مدارس ما این بود که به دلیل مشکلاتی که وجود دارد به خصوص در مدارس فنی کسی مسئولیت قبول نمی‌کرد که با رایزنی‌هایی که انجام شد برطرف شد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش اردستان با کمبود شدید نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید مواجه است، گفت: علی‌رغم جذب ۱۲ نیروی رسمی که وارد سیستم آموزش و پرورش شدند هنوز در برخی از مدارس دبیر ریاضی، زبان خارجه و دبیر برای هنرستان‌های فنی را کم داریم.

مؤمنیان یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش را استفاده از پتانسیل خیران عنوان کرد و گفت: خیران تاکنون بیش از ۵ مدرسه روستایی ما را تجهیز و مرمت کردند و به طور کلی در یک سال گذشته کمک‌های قابل توجهی را به آموزش و پروش کردند.

وی با اشاره به قبولی بیش از ۵۰ دانش‌آموز اردستانی در کنکور گذشته در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، افزود: در سال جاری هدف آموزش و پرورش توجه بیشتر به رشته‌های هنر و تربیت‌بدنی است. البته کمبود نیروهای تخصصی در برخی رشته‌های تحصیلی فعالیت آنان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 27شهریور 98، کد خبر: 98062713097،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین